Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1467 ggr
Halvtid
4/24/16, 12:00 AM

Anorexia gav behåring

Hej, fick lindrig anorexia som 13 åring mitt under puberteten. Mina bröst slutade växa och istället fick jag behåring på hela kroppen även magen och brösten. Nu har jag efter tre år gått upp mycket i vikt och fått mensen tillbaka. Men behåringen är kvar och brösten är så outvecklade att bröstvårtan är inåtvänd och storleken är förliten för bh. Jag käms och mår dåligt över min kropp och vågar inte ha en intim relation med någon, fast jag som 16 åring inte drömmer om något annat. Har funderat på att ta östrogen p piller men är osäker. Finns det någon med samma problem som jag, vad gjorde ni, hjälp mig snälla, jag orkar inte skämmas för min kropp längre!

Annons:
Aleya
4/24/16, 12:09 AM
#1

P-piller är ingen garanti för att brösten växer dock. Och du är 16 och dina bröst kan växa tills du är 25. Håret vet jag inte hur du blir av med dock.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sabinan
4/24/16, 12:15 AM
#2

Man är inte färdigutvecklad som 16-åring, så brösten kan absolut växa mer, likaså resten av kroppen utvecklas och bli kurvigare (utan att du för den skull går upp i vikt).

Jag tror behåringen kommer gå tillbaka av sig självt när kroppen mår bättre med mer näringsintag och mer hull

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Sindri
4/24/16, 12:42 AM
#3

Nånting är fel med din hormonbalans. Jag vet att i alla fall en del könshormoner kräver fett, så vad du gör, ät inte lågfettdiet.

Går du i skolan fortfarande så gå till skolsyster och be om hjälp och råd.

Och - skäms inte för din kropp, kroppar kan se ut hur som helst. Det är du som människa som räknas. Det finns faktiskt killar som inte bryr sig ett dugg om en tjej har bröst eller inte.

[Devya]
5/6/16, 7:32 PM
#4

Behåringen kan bli kvar för resten av ditt liv. Jag var undernärd som liten (hade dock ingen anorexia) eftersom vi hade så dåligt ställt och fick sällan mat varje dag. Det är därför som jag har en massa hår på min rygg, axlar, armar, nacke, under hakan och på mina kinder och mot öronen. Jag har dock lärt mig att acceptera det här och jag har aldrig hört någon kille klaga, tvärtom, de har tyckt att jag är jättemjuk istället och inte kunnat sluta röra de områden där jag har just den där behåringen. =P Min syster brukade kalla mig för hennes duva, då jag hade så fina mjuka hårstrån överallt. Jag har mer eller mindre blivit stolt över det, för det  gör så att jag är väldigt mjuk och len något  som varje kille jag har varit med har varit helt fascinerad av.

Om du har tur så  försvinner det, men det kan ta många år och sen som sagt kan det stanna kvar för resten av ditt liv också.

Den behåring du har fått kallas för lanugobehåring. Du kan ju googla lite om det om du är intresserad. :)

Upp till toppen
Annons: