Annons:
Etikettkroppens-signaler
Läst 1402 ggr
Happy-Bunny
12/17/16, 11:38 PM

Tappa ögonfransar och hår pga ätstörning?

Hej! Min lärare misstänker att jag har en ätstörning (äter väldigt lite, hoppar över så många måltider jag kan, tycker jag är tjock även om andra säger att jag är för smal, tycker jag väger alldeles för mkt även om jag egentligen är underviktig, får ångest av att äta, tränar intensivt för att gå ner i vikt)…dessutom har jag redan en depression, panikångest och kämpar mot självskadebeteende och självmordstankar…. Men till saken; jag vet att man kan tappa hår av att svälta sig själv, vilket jag är väldigt rädd för då mitt hår betyder ganska mycket för mig…men jag har nu märkt att jag har börjat tappa mina ögonfransar. Kan detta bero på att jag äter så dåligt och/eller vara förstadie till att jag även börjar tappa resten av mitt hår?

Annons:
[Devya]
12/21/16, 9:11 PM
#1

Mycket möjligt att du kan även börja tappa ditt hår.  Det är resultatet av att inte äta ordentligt och mångsidigt. Antingen accepterar du att du kommer att tappa alla dina ögonfransar, eventuellt hår samt tänder,naglar osv eller så börjar du ta itu med ditt liv och försöker leva hälsosamt,med eller utan hjälp. Troligtvis behöver du hjälp vid det här stadiet.

Det kommer ju absolut inte att bli bättre om du fortsätter att svälta dig själv. Du kommer säkerligen att få en massa andra problem också.

Jag har träffat en som har anorexia och hon har haft det i många år och varit nära döden otroligt många gånger. Den här gången visste inte hon om hon skulle överleva och jag vet faktiskt inte om hon lever idag eller ej. Hon hade tappat nästan alla sina tänder och hade knappt något hår på huvudet. Hon bestod bara av skinn och ben att det var skrämmande. Man kunde liksom se alla ben i ansiktet vilket var otroligt skrämmande. Hon såg ut att vara 70 år gammal fast hon bara var 35. 

Det är ju liksom så det går då man inte äter. Kroppen svälter och är döende.

Upp till toppen
Annons: