Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1690 ggr
Anna_iller
3/28/17, 8:40 PM

Komma bort från ondcirkel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. jag har ett problem. Jag tänkte nån gång där i januari att jag skulle börja träna och äta mindre för att bli lite smalare. Men efter en stund slutade jag träna utom ridningen. Istället började jag äta mindre och mindre och vågen steg och sänktes mellan 35 till 34 och sen till 36 och sedan till 35 igen. Jag hatade mina lår och JAS ser dem som stora fula och äckliga! Jag ska få prata med vår jätte snälla skolkurator som ska försöka hjälpa mig. Men jag tycker att jag är bred liksom och som sakt att mina ben är tjocka. Just nu äter jag mer men om jag är själv och slipper äter jag inget.Jag får dåligt samvete av det men om jag däremot skiter i maten och bara är så känns det bättre. Nu är jag på bättring för att jag äter en mellan portion varje mål men hur ska jag komma bort från alla dumma tankar? Jätte taksam för svar. Lägger in bild.

Annons:
nypisnina
3/31/17, 6:54 PM
#1

Fina smala ridtjejsben har du! Bra att du tänker prata med kuratorn. Det är viktigt att äta och mat gör dig inte tjock, det gör att du får näring och ork. Det här låter kanske lite förenklat men tänk hur man bantar en häst som är för tjock, inte slutar man mata den, eller hur! Man ger hästen lite mindre mat bara och nyckelordet är lite, eller så rider man den mer, d.v.s. motionerar. Man slutar inte ge hästen mat för annars mår den inte bra. Detsamma gäller en människa och man ska vara lika snäll mot sig själv som man är mot hästarna. Som sagt, det är lite förenklat men det tänket hjälper mig som också rider. Det är så självklart att man ska ge en häst mat men en själv kan skippa en måltid. Nä, det får vara slut med det nu. Ät bra mat och sluta stirra dig i spegeln, det sitter bara i ditt huvud. Du har fina ben!

Anna_iller
4/1/17, 11:15 AM
#2

Tack så mycket. Kurratorn hjälper mig och är till stor hjälp. Vi rör oss mck framåt

RainyDays
4/26/17, 3:10 PM
#3

Du är INTE bred, det kan jag säga dig, du ser helt normal ut.

Det ser inte ut som att du är så gammal, och barn i din ålder (och barn i allmänhet) bode inte börja banta och hålla på med olika dieter, för det kan vara rent ut sagt farligt. Det bästa är att äta måttligt lite utav allt, man ska inte överdriva nyttig mat men inte heller överdriva onyttigheter, då mår kroppen allra bäst eftersom den får i sig lite av allting :) ♥

Hoppas du blir hjälpt hos kuratorn, för du behöver verkligen inte oroa dig för vad du äter.

Three.Twentyfour.Seventeen <3

[Shia]
5/16/17, 9:34 PM
#4

bra att du tagit hjälp, gjorde jag med. SLutade dock gå dit efter 4 v. tyckte allt var bra då- vilket det inte var(säg sig själv, haft detta helvetet sen 6 an å går nu slutet av sjuan. så kan inte bli frisk på 4 veckor)

och ångrar att jag inte fortsatte dit, för nu är jag tbx. så snälla, fortsätt gå ett tag efter att allt e bra.

Upp till toppen
Annons: