Annons:
Etikettövrigt
Läst 979 ggr
hundtok
5/19/17, 10:28 PM

bulimi

Samma fråga finns inne på tonåringar fokus

Är det någon här inne som lider eller har lidit av bulimia? 

Vill ni berätta lite om hur det utformade sig ?

Var och blev ni över, under eller normalviktiga?

Hur insåg ni att ni var sjuka?

Hade ni någon trigger?

Undvek ni platser och/eller satte upp regler för er själva?

Har ni fått någon hjälp och om ni har det, hur var hjälpen och vilka övningar o sånt fick ni göra?

Hur motstod ni hungern?

Många frågor men om ni kommer på något annat får ni gärna skriva det även om ni bara kan svara på en fråga.

Annons:
Niseeu
5/19/17, 10:58 PM
#1

Jag har själv inte haft bulimi men jag har nära vänner som haft det. Det är olika för alla men jag kan berätta hur en av mina vänner har förklarat sin bulimi. Hennes bulimi gick tyvärr väldigt långt och hon har idag skador kroppsligt som aldrig kommer läka helt. Hon var över viktigt men inte så att man tänkte på det. Hon insåg inte hur sjuk hon var fören hon fick åka in till sjukhus med ambulans efter ett svårt krampanfall. Hon fick komma till en ätstörnings mottagning där hon både fick gå till läkare och en psykolog som hjälpte henne. Läkaren hjälpte henne mest med hennes fysiska problemen och psykologen hjälpte henne med det mesta egentligen psykologen fanns där hela väg genom hennes tillfriskand så hon kunde hantera alla känslor hon hade kring maten, ångesten, och att få en helt ny frisk syn på mat och hennes kropp osv. Det handlar inte att man ska motstå hungern det handlar om att man ska hantera den på ett bra sett!

Upp till toppen
Annons: