Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1290 ggr
shia
6/23/17, 10:43 PM

"saknade" ätstörningen.

Hej…. Ja, hållit på med detta kring mat sedan femman(varit mobbad i 4-5 år så hade dålig självkänsla, blivit kallad tjock osv) Så i slutet av femman började jag minska mat, å fortsatte trots allt vart bra när jag bytte skola ibörjan av 6 an. Men jag fortsatte somsagt samtidigt som jag presterade på topp i skola samt idrott. Förra hösten(i 7 alltså) gick jag ned 6-7 kg, frös hela tiden, svimmade 2 ggr, hade "blåa fingertopar typ" (naglarna) tröttz skrek på alla. Osv. Lärarna reagerade men kom på lögner som de trodde på. I våras, (jag började äta i dec otroliga mängder, gick upp till 62 kg(vägde som mins 52 kg)) började jag svälta mig igen, hetsäta å spy å skära mig själv. Men så började lärarna hela tiden kontrollera att jag gick till matsalen. Höll timmars föreläsning om stt jag måste äta om hade ej åt osv. Tillslut sökte jag hjälp hos kuratorn å skolsyster. Fick spec kost osv mina föräldrar vart kontaktade. Allt vart bättre, inbillade jag mig å ljög för andra att jag må bra. (inkl mina föräldrar) men så började jag igen. För jag "saknade" tryggheten. Känslan av att alltid ha någon vid en sida, som stöttar en men ändå är bestämd å säger sanningen. Om man ex lagt på 124 gram. =fasta nästa dag. En som skrev kcal scheman osv(hon sitt i mitt huvud) Å nu är jag helt fast i träsket å går ner i vikt igen(1.5 kg på 1 vecka, utan såå mkt anstängning, bara typ 2 mil?cykling/dag. Idk what to do… Jag vill bli "anorektisk smal, väga 45 kg (178 lång) då kan jag tänka mig bli frisk, i huvudet ej gå upp i vikt…

Annons:
Niseeu
6/25/17, 9:56 AM
#1

Prata med dina föräldrar om det och säg det är. Om du vill ha hjälp så vore det bäst att vända sig till en ätstörningsklinik.

[Jjassee]
6/28/17, 8:45 PM
#2

Vet hur de känns. Just nu går jag behandling för bulimi och anorexia. Men vet inte vad jag är utan ätstörningarna. men du borde skaffa profisionell hjälp hos någon ätstörningsklinik

Upp till toppen
Annons: