Annons:
Etikettövrigt-psykiskt-dåligt-mående
Läst 1556 ggr
[Jjassee]
2017-06-28 20:49

Dör nästan hellre

Har ett problem. Eller ganska många egentligen. Haft ätstörningar i några år och senaste året har det blivit värre, rasat ner i vikt, mitt mål var 45 kg men nu när jag väger 45 vill jag så klart ner mer. Jag vet att det inte är friskt, legat inne på sjukhuset nyss också pga hjärtat. Vet inte vad jag ska göra längre, är så obrydd om min hälsa. Gått behandling men blev inte bättre.. vill bara försvinna.

Annons:
Niseeu
2017-06-28 21:58
#1

Jag har själv haft svår anorexia och jag vet hur svårt det är. Att du är obrydd över din hälsa är inte ovanligt när man har anorexia men det är så otroligt viktigt att du får hjälp att bli frisk och söker professionell hjälp det kommer inte vara lätt men du kommer ha stöd och hjälp på vägen vilket kommer underlätta och öka chanserna till att bli frisk. När det kommer till siffrorna på vågen så kommer du aldrig bli nöjd oavsett hur mycket du går ner. Har du varit på någon ätstörning mottagning? Bor du med dina föräldrar? Vad var det för behandling du fick?

[Jjassee]
2017-06-29 08:48
#2

Har haft kontakt med ätstörningsmottagning i över 6 månader och gått dagvård nyss. Så professionell hjälp har jag men hjälper ändå inte.. Nej jag bor inte med mina föräldrar.

Niseeu
2017-06-29 11:16
#3

#2 Det är för att du inte vill ha hjälpen och kanske inte gjort allt man ska. Hur länge gick du ditt? Dag vård blev jag aldrig ens erbjuden det är för personer där ätstörningen inte gått så långt. Beroende på hur länge du gick till dagvården så kanske det skulle värt att ge det en chans till? Om det inte hjälper dig alls så kan du alltid prata med ätstörnings mottagningen och säga att dagvården inte var tillräckligt och att du behöver mer hjälp än så. Fortsätter du i den riktningen du är i nu så skulle det i slutända beroende på hur långt det går kunna sluta med tvångsvård och tvångsvård önskar jag inte min ens värsta fiende. Vad är det för problem med ditt hjärta? Vet dina föräldrar om att du har en ätstörning? Om du har problem med hjärtat du borde du ta upp det med ätstörnings mottagningen om du inte redan gjort det.

[Jjassee]
2017-06-30 20:06
#4

Alltså på dagvården är man från 8 till 15. Öppenvård funkade inte, så testade dagvård. Nu har dom sommaruppehåll och jag går på samtal där i veckorna. Dagvården börjar igen i augusti men denna gång är det 8 veckor, gick nyss 4 veckor. Ja min mamma vet, alla vet och de suger. För har rasat i vikt. Fyller snart 20 och haft den här skiten nu i över 6 år men blivit värre senaste tiden som sagt. Mitt kalium är lågt. Var nyligen inlagd på en medicin akut avdelning med dropp och hade telemetriövervakning dygnet runt. För hjörtat påverkas. Det är ätstörningsmottagningen som ordinerar när jag ska gå och ta prover så dom vet.

[Jjassee]
2017-06-30 20:09
#5

Haha och dagvård här jag bor erbjuds till alla oavsett undervikt eller normalvikt. Oavsett hur långt de gått. Men främst för de som inte klarar av sin vardag eller "är en fara" för sig själv eller liknande. Funkar inte dagvård blir de självklart tvångsvård.

Upp till toppen
Annons: