Annons:
Läst 1874 ggr
[tililili]
2/22/11, 8:33 PM

Tips på belöning?

Tänkte att det kansek är fler än jag som känner att det skulle vara bra med lite tips på hur man kan belöna sig själv när man varit duktig.

Ätit ordentligt eller låtit bli att kräkas eller vad det nu är man ska göra.

Att belöna sig med ngt "gott" känns ju ganska dumt, så ngt som inte innebär mat…

Jag själv har varit så fokuserad vid mat och träning så länge att jag själv inte vet vad jag tycker om eller tycker är roligt…så jag behöver hjälp.

Annons:
HannaM
2/23/11, 11:35 AM
#1

Något som är att ta hand om dig själv tycker jag är bra belöning! Typ hemmaspa, lägga ansiktsmask. Eller kanske unna sig någon behandling någonstans. Massage, manikyr eller vad man nu kan vara intresserad av.

En bok, film eller kanske något nytt klädesplagg?

[tililili]
2/23/11, 6:56 PM
#2

Har lite svårt att uppskatta sådana saker, har ej ro till det, men kanske skulle vara ngt att öva på det med…

Lite hemma spa och ta hand om mig själv… för spärren för att lägga en massa pengar på det är lite för stor.

HannaM
2/23/11, 7:17 PM
#3

Dom påstod när jag låg inne att det var bra att ta sig tid och göra sånt. Lära sig ta hand om sig själv och uppskatta sånt. Eftersom man som ätstörd ofta tycker att man är värd ingenting alls och gärna behandlar sin kropp så och inte tycker man är värd fina kläder eller ompyssling.

mollyt
3/3/11, 4:16 PM
#4

Jag tycker att HannaM har en poäng… Om du inte gillar att lägga ansiktsmask osv kan du väl… måla naglar, göra hårinpackning (du har göra egna billiga av olja osv som du kan läsa om ("recept") på nätet)… Fotbad är jätteskönt! :)

Det är bra om man kan låta bli att koppla belöningar med mat… även om "tanken är god". Annars kan du väl belöna dig med att göra någonting roligt? Se en bra film, läsa en bok, träffa en vän… gå på bio? :)

Upp till toppen
Annons: