Annons:
Etikettbehandling
Läst 1926 ggr
[manda94]
2011-02-19 19:25

Hur ska jag bli av med bulimin?

Jag är 16 år och har bulimi. Jag vill verkligen inte ha det längre, tycker att det är grymt jobbigt. Men jag vet inte hur jag ska gå till väga. Jag har försökt bli av med min sjukdom på egen hand ett tag, men det går inte. Så jag behöver verkligen hjälp. Men vem ska jag kontakta? Och vad kommer dom göra/säga när jag tar kontakt? Är verkligen rädd för att prata med någon om det men jag känner att jag måste göra det nu.

Annons:
ooja
2011-02-19 20:17
#1

Du kan välja att göra det på flera olika sätt och du behöver inte vara rädd att göra det, dom som jobbar med det kan ta det jätte bra!

Du kan antingen vända dig till din kurator eller skolsköterska på skolan, dom kommer hjälpa dig vidare, kanske prata lite och hjälpa dig att söka hjälp eller vad ni kommer fram till.

Du kan även välja att vända dig till ungdomsmottagningen, känns det läskigt att gå dit så kan du skicka ett mail till att börja med.

Jag vet inte var du bor så jag kan inte säga någon exakt ätstörningsenhet du kan vända dig till, men sådär kan man börja, det gjorde även jag :) Man kan bli helt frisk! :)

[manda94]
2011-02-20 01:21
#2

Okej tack så mycket för svaret! Jo man kan ju bli helt frisk, men det känns verkligen som en omöjlighet just nu. Förut tänkte jag alltid att det kommer lösa sig med tiden o.s.v, men nu har jag insett att det kommer inte lösa sig om jag inte gör något åt saken och tar tag i det. Och eftersom att jag känner att det bara blir värre och värre nu så jag kommer verkligen att kämpa :)

ooja
2011-02-20 15:00
#3

Med den inställningen och lite hjälp så kommer du att komma långt! Men det tar ett tag för kräkningarna att ebba ut även när man börjar få hjälp och framför allt med tankarna men håll ut :) Det är värt det.

Upp till toppen
Annons: