Annons:
Läst 1271 ggr
Odinn
2010-09-16 16:28

Hjälp!

Det värsta jag vet är att spy. Jag är verkligen jätterädd för det.

Och sen några veckor tillbaka har jag mått illa varje gång jag ätit. Men nu är det verkligen för mycket. Det känns verkligen som om jag ska spy varje gång jag svalt något. Jag gör allt för att inte spy så än så länge har jag klarat mig.

Vad kan det vara för fel?

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Annons:
Pluupp
2010-09-16 18:47
#1

mår också jätteilla ibland när jag har ätit :( jätteobehagligt.

Odinn
2010-09-16 18:50
#2

Ja. Jag mår illa varje gång jag stoppar något ätbart i munnen.
Vill inte äta alls. Är jätterädd, det känns inte normalt att må såhär.. :(

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Odinn
2010-09-16 21:55
#3

Ingen som vet?

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Yeay
2010-09-20 01:44
#4

Jag hade precis samma problem ett tag och kan fortfarande få tillbaka det om det går för lång tid mellan det att jag äter, dvs närmare ett dygn mellan måltiderna. När jag hade som mest problem med det åt jag kanske en macka om dagen och knappt ens det, för den där mackan fick mig att må så illa. Men så småningom när jag började äta oftare och så igen så bara det försvann även fast det var jobbigt i början när jag fortfarande mådde illa. Jag har dock ingen ätstörningsproblematik eller så så jag vet inte om det är till någon hjälp men…

HannaM
2010-09-20 11:59
#5

Det finns ingen som helst risk att du är gravid? Det är INTE normalt att må så dåligt efter att man ätit.

Odinn
2010-09-20 19:40
#6

Jag är inte gravid. Det är lite bättre nu och jag kan äta mat igen. Dock inte för mycket. Men jag mår illa minst en gång per dag. Blev väldigt orolig förra veckan då jag inte fick i mig något annat en nyponsoppa.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Annons:
HannaM
2010-09-21 00:59
#7

Du kanske hade en släng av något som satte sig i magen. Du skulle kunna prova att äta probiotika? Jag äter probimage (kapslar från apoteket) som ger bra effekt här.

Odinn
2010-09-21 01:12
#8

Ja, men jag mår fortfarande illa när jag äter, dock inte lika mycket.
Vad är probiotika för något?
Tack för tipset.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

HannaM
2010-09-21 01:27
#9

Probiotika är typ bra för magen bakterier. Hjälper till att få det stabilt.

Upp till toppen
Annons: