Annons:
Läst 1264 ggr
Mona22
7/25/10, 1:37 PM

Vad ska jag göra?

Jag hatar mat och tycker det är jättetråkigt att äta. Jag äter bara för att man måste. Får tvinga i mig maten.

Jag har aldrig spytt upp eller något sånt. Står ganska stadigt i vikt som tur är.Vissa dagar glömmer jag bort att äta då det är så tråkigt. Spelar ingen roll vad man gör för mat(hatar matlagning med) det blir samma känsla endå.

Hade jag sluppit äta så hade jag struntat i det. Känner ingen som helst längtan efter någon mat eller något gott alls.

Jag vill verkligen inte få anorexia eller något sånt men det är inte kul.

Försöker att äta 2 ggr per dag men jag glömmer bort det och kommer på att man gått utan mat väldigt länge. Har inga hungerkänslor heller längre då jag inte gillar mat.

Äter ej varierat utan det blir samma när man väl äter. Smörgås med mjölk för det mesta. 
Tar vitamintabletter så man får i sig det allafall.

Hur kommer man ifrån detta?

Annons:
Engla
8/1/10, 10:46 PM
#1

Min första fråga är; hur länge har du känt så här? Är det tråkigt att äta eller är det inte gott? Lever du ett stressigt liv kan det såklart påverka hungerkänslorna.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Mona22
8/1/10, 11:09 PM
#2

Det är tråkigt och ett nödvändigt ont.Rynkar på näsan

mieeow
8/9/10, 1:30 AM
#3

Försök hitta något kul med maten? börja kanske odla egen? läs mycket olika recept och mycket sånt. testa massa olika, ta dig tid. antagligen är det inte kul i början men det kommer kanske? och sedan tror jag att det har betydelse om du äter ensam eller tillsammans med någon, det är ju så mycket roligare att både laga maten och äta den om man har någon att dela det med!

Stressar du mycket kan det dock vara ett problem att få tid till detta… dock brukar jag se det som så att: " man har tid till allt, det gäller bara vad man lägger tiden på".  :)

Tofu
9/6/10, 12:47 PM
#4

Kolla vikten.Är du underviktig eller överviktig-typ?

C-vitamin från riktiga frukter, ökar aptiten.

Det går att leva på mjölk och bröd men det kan ge fel hull och inga muskler, i synnerhet om du inte äter grovt rågbröd och håller dej till grön mjölk.

Sol och vind-motion ger genast aptit, även på livet.Vädra bostaden flitigt och ha inte så varmt inne.

Ät' på bestämda tider-lite men nyttigt.Läs på internet om nyttig mat.

Följ kostcirkeln, beroende på ålder och vikt.Tänk på' det går att berika maten man får i sej.Byta ut dåligt mot bättre!!

Upp till toppen
Annons: