Annons:
Läst 6553 ggr
kappi
6/5/10, 1:17 PM

hur blir jag tjockare?

hejj hejj,!

jag har altid vatt smal! väger 30 och är 12 , det ör ju inte normalt :p så hur gör jag för att bli tjockare? jag äter ganska normala portioner! men jag tränar 5 gånger i veckan (rider)

hjälp mig! hur blir jag tjockare UTAN vård?

Annons:
emelie1223
6/5/10, 11:55 PM
#1

ät godis glass och må bra ,,,,,,,kram lina

kappi
6/6/10, 1:23 AM
#2

ihhihi sant :)

HannaM
6/6/10, 2:28 AM
#3

Fortsätta äta normalt, kom ihåg att äta nära efter att du tränat. Har du stora problem så finns det näringsdrycker med högt kaloriinnehåll som kan få upp vikten ett extra snäpp annars tror jag att en del ger sig när du växer och utvecklas. Heja dig!

Att försöka gå upp på godis och läsk och kakor är inte en bra ide. Det är inte bra för kroppen även om man inte blir tjock. Däremot ska du ju inte låta bli att njuta då och då=)

kappi
6/6/10, 3:42 AM
#4

men asså iblnd när jag äter så tar det bara stopp! precis som om att magsäcken är för liten :S

emelie1223
6/6/10, 3:10 PM
#5

kanske om du äter mera små mål då o då, så att magen håller i gång under dagen

isla
6/8/10, 1:41 PM
#6

Undvik vitt socker och onyttigt mat, dvs chips och godis och ät mycket proteiner och använd riktigt fett, inte lightprodukter. Proteiner finns bla i kött och ägg.

Hoppa inte över något mål. Ät regelbundet, minst 5 gånger om dagen och gärna tex en frukt eller något emellan.

Du skriver inte hur lång du är?!

Annons:
kappi
6/8/10, 10:53 PM
#7

ca 30 kg, 12 år, och 145 cm..

blir jag inte tjockare av tex chips choklad och godis?

isla
6/9/10, 12:30 AM
#8

Har du precis som jag hög ämnesomsättning så kommer du inte bli direkt tjockare av att äta onyttigt. Det är bara tomma kalorier och en massa kolhydrater. Det är inte det din kropp behöver och det är dessutom inte bra för kroppen. Det bästa är att äta riktigt fett och proteiner, dvs riktig mat som du blir mätt på också.

[Tassy]
6/13/10, 5:19 PM
#9

Jag säger bara sluta bry dig om vikten när du är så ung. Det kommer förmodligen att jämna till sig under puberteten. Godis, läsk och sådant är en väldigt dålig idé.

Ät bra och regelbundet, det klarar du dig på så länge du mår bra.

kappi
6/14/10, 1:36 AM
#10

mm..

Fidelia
6/15/10, 6:28 PM
#11

Jag tycker inte du är farligt underviktig. Jag var också jättesmal och led av det. Men det enda du kan göra är att acceptera att du är smal och äta det som är gott. Var glad att du kan stoppa i dig vad du vill. Kroppen kommer ikapp så småningom.

Många inser inte att det kan vara ett lika stort lidande att vara smal som tjock.

Fortsätt du med ditt ridande och njut av livet Glad

kappi
6/21/10, 12:06 AM
#12

#11, TAAAACK ! ÄNTLIGEN NÅGON SOM FÖRSTÅR!

mina kompisar säger ibland, gud vad du är smal, och tar runt mina handleder och gemnför osv,

jag tycker att det är lika dant som att säga, gud vad tjock du är! är inte det samma sak? det är lika sårande.. i alla fall för mig ):

isla
7/5/10, 6:15 PM
#13

#12 Jo då, håller med dig till 110%. Vet inte hur många gånger jag fått frågan om jag har anorexi… :(

Som sagt, det sägs att man lägger på sig så småningom. Själv har jag fått kämpa upp mina kilon mot min kropps vilja, men jag antar att jag kommer dit en dag jag också… eller så förblir jag smal för all framtid. ;)

Annons:
kappi
7/6/10, 1:13 PM
#14

hemskt att bli frågad om man har anorexia. :(

jag tror jag alltid kommer vara smal :/

isla
7/7/10, 6:20 PM
#15

#14 Var glad över det. Hade du varit överviktig hade du "gnällt" över det och dessutom kanske fått problem med leder etc. pga att du haft mycket att bära på. Men jag förstår att det inte är roligt att vara för smal. Tycker inte jag heller. :(

kappi
7/17/10, 4:05 PM
#16

men blir bara så ledsen för att,

dem som är lite tjockare/tjocka klagar bara ; wääh, jag är så tjock. hela tiden! och vi som är smala klagar aldrig! (i alla fall inte jag)

Och dem fattar inte att det är svårare att gå ner i vikt en att gå upp ;(

det är inte så enkelt som dem tror :'(

zazzmi
7/22/10, 3:53 PM
#17

Jag vägde 29 kilo hela sexan igenom, och det fanns ingenting jag kunde göra åt det. Jag hatade att alla hela tiden  sa att "du måste gå upp i vikt lite" osv, de fattade inte att jag nte KUNDE gå upp i vikt. men vi gick till en homopat som undersökte det, och jag fick speciella medeciner mot deprission- och det hjälpte! bara under detta lovet har jag gått upp 6 kilo, så nu väger jag 35 :) Det ordnar sig, jag lovar, menät inte glass och godis mm för det hjälper inte alls!

kappi
7/24/10, 2:29 AM
#18

#17, vad skönt att jag inte är ensam :')

FunnyFlyer
8/12/10, 5:39 PM
#19

Vikten har alltid varit låg för mig, jag vägde 17 kg i första klass och sedan 35-39 hela högstadiet igenom, nu när jag är 23 år och 165 cm lång väger jag ca 41 kg och är inte nöjd!

Jag måste upp i vikt, har druckit näringsdrycker sen 4 klass och ätit allt jag vill.

kappi
8/13/10, 12:44 PM
#20

asså jag kan äta ALLT! :o

Annons:
Upp till toppen
Annons: