Annons:
Etikettanhörig-frågar
Läst 1481 ggr
Musiken
4/3/10, 5:34 AM

Hjalpa fran en annan del av varlden

Har en kompis som jag misstanker har en skev installning till mat. Han ar huvudet langre an mig och har gatt fran att vaga runt 90-100kg till.. ja gud vet vad han vager nu.. skulle uppskatta det till runt 50kg baserat pa min egna vikt och langd. Har tagit over byxor fran honom som han "krympt ur" osv.

Han ar vegetarian, laktosintollerant och "overkanslig" (som han kallar det) mot det mesta och lever mest pa grot, notter, te och frukt. Han ater inte ute, han fikar inte osv. Har vi film-kvall sa "ater" han te och ett par notter eller ett apple t.ex.

Jag vet att han inte mar bra. Hela hans livssituation for tillfallet ar skev och han vill bort fran allt, men kanner sig fast da han kanner att han inte kan lamna hans schitzofrena mamma osv.

Och jag vill sa garna hjalpa, men jag vet inte hur. Han bor i Sverige, jag bor i England och vi ses kanske tva ganger om aret om vi har tur. Vi kan inte prata via internet da han inte har nagot, och nar han val har tillgang till det sa ar det bara e-mail som galler, inte facebook, msn eller liknande. Och han svarar knappt pa sms nar han ar nere. Har bjudit over honom hit sa att han far lite "semester" och forhoppningsvis sa kommer han i juni. Bunkrar upp med massa vego-recept trots att jag vet att han bara kommer ata max en gang om dagen for att jag ar hungrig.

Han ar den basta vannen nagon kan nagonsin ha, och jag mar sa daligt av att se honom sa har. Jag vet att tjat inte hjalper, for alla dar hemma tjatar pa honom och det anda som hander ar att han isolerar sig mer.

Finns det nagon med tips? Vet att det ar en sa svar fraga, och svaren ar hogst individuella, men jag greppar om varje grasstra jag far tag i.

Annons:
HannaM
4/10/10, 4:44 AM
#1

Är han intresserad av hjälp? Annars är det väl det vanliga, finnas, i den mån det går när man bor så långt ifrån varandra. Det går ju att skicka helt vanliga brev på papper också om internet segar. Inte samma sak men det är ju ett sätt att ha kontakt och jag personligen blir väldigt glad av att få riktiga brev. Känns alltid lite extra att någon bryr sig då tycker jag.

Upp till toppen
Annons: