Annons:
Etikettbehandling
Läst 1773 ggr
Schniigel
3/24/10, 10:56 AM

Nu ska jag sluta med medicinen

Var hos min läkare idag och hon sa att det var okej att jag slutade ta flouxetin ett tag för att se om jag "klarar" mig utan det…

Tanken är både skrämmande och lockande, tänk om jag kan vara glad och någerlunda frisk utan den = skönt men samtidigt; tänk om jag blir sjuk och smal igen = lockande! men jag vet även konsekvenserna.

Jag är dock rädd att jag ska såra min mamma om jag blir sjuk och på olika sätt självdestruktiv igen.

Jag kommer förmodligen behöva ganska mycket hjälp så därför skriver jag denna tråden, i hopp på att någon kan hjälpa mig att orka hitta en slags medelväg, som läget än nu så mår jag bara illa konstant. Antingen så vill jag bara äta tills jag storknar eller så vill jag bara bli av med all äcklig mat så att jag ska sluta må illa. Någon annan som också är i samma situation som mår illa hela tiden?

Annons:
SaaraE
3/24/10, 2:38 PM
#1

Vad kul att läsa om ditt framsteg:) Men kom ihåg, du kan ju alltid säga till om du vill sätta in den igen om det skulle kännas dåligt. Trist om du ska tillbaka till ruta ett när du verkar ha kommit en bit.

Jag mår illa konstant känns det som. Jag vet att det är på grund av att jag fortfarande är sjuk i bulimi men även om du är frisk (friskare) från din anorexi kan det ju ta ett tag för magen att vänja sig.

Skit jobbigt med illamåendet i samband när man trots allt äter, jag menar det är svårt att hitta motivation till att äta då.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Bunn
3/25/10, 4:48 PM
#2

Håller tummarna för att det ska gå bra!
Förstår att det känns lockande, men försök att se framåt, även om det är tungt. Illamåendet brukar ge med sig efter ett tag, hur länge varierar nog mycket från person till person.

Försök att se till de posetiva istället för det negativa.
Lycka till!
Kramar /Bunn

jossehhh
3/30/10, 7:23 PM
#3

Det kan vara läskigt att sluta med medicin, men om doktorn tror du är redo, så känn efter och är du inte redo, så säg det. Bättre att du tar ettag till än att du ska må dåligt och oroa dig över om allt ska gå bakåt igen..

Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att någon annan drabbas av din ÄS om du faller tillbaka. Även om det gör ont för dom, så är det ju inte ditt fel att det blir så. Uppanbarligen vill du ju inte vara sjuk och det förstår ju säkert din mamma.

Jag mår illa ofta, men har börjat äta salivdrivande sugtabletter från apoteket, och det funkar för mig jättebra, om man bortser från att jag måste ha dom jämt nu:P

Schniigel
4/1/10, 5:52 PM
#4

Det var egentligen inte doktorn som föreslog det, jag ja att jag inte ville ta dom längre och då sa hon att jag kunde ju göra ett försök men att om något förändrades så skulle jag börja ta dom igen.

Just nu känns det som… ja nä jag vet inte riktigt vad det känns som..

SaaraE
4/2/10, 6:26 PM
#5

Tycker du är modig som vågar testa:) Hur går det?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Schniigel
4/4/10, 3:32 AM
#6

Nu börjar det kännas som innan jag började med medicinen men jag vågar inte berätta det för jag vill inte börja med dom igen…

Mamma har dock sagt några gånger "snälla, kan du inte börja med medicinen igen.. du verkar så deppig"

Jag oroar mig för att jag har börjat äta så mycket… Påsken är svår, jag kan inte säga nej längre. Hela påsken går jag runt och är konstant hög på socker och nu börjar det synas i spegeln och på foton. En valk här och där och en dubbelhaka som sticker fram för att jävlas på bilder. Jag vill inte. Jag vill gå ner i vikt igen… oj fölåt för allt klagande men ja,

Annons:
Upp till toppen
Annons: