Annons:
Etikettbehandling
Läst 1591 ggr
HannaM
3/7/10, 12:16 AM

Hur gjorde du för att få hjälp?

Ja, hur gick det till när du sökte hjälp? Om du gjort det såklart. Vem pratade du med? Vad hände sen? Tyckte du att det fungerade? Om inte, hur hade du velat bli bemött för att det skulle kännas bra? Var det du eller någon annan som tog steget?

Mycket frågor blev det=)

Annons:
SaaraE
3/7/10, 11:05 PM
#1

Mycket frågor tror jag alla uppskattar här inne, vad gör man annars på ett forum;)

Min kompisar övertalade mig att gå till skolans kurator efter att de sätt att jag skärt mig. jag gick dit och blev kvar där i över ett år. Hon skickade en remiss till BUP, sa aldrig något om mina ätstörningar. Jag var därför inte tillräckligt sjuk, skar mig ju bara, så jag slapp mera samtal på BUP. Sa till kuratorn att jag mådde bra. Avslutade min kontakt där efter att en kompis kommit på mig att jag kräkts på skolans toalett, sagt det till lärare, det var första gången någon fick reda på mina ätstörningar.

Jag hamade hos en sjukgymnast efter ungefär 2 år utan samtalskontakt pga ett annat ärende. Hon såg att jag skar mig och skcikade mig till en kurator på vår vårdcentral. genomsnäll människa som jag berättade ALLT för, vilken lättnad. Efter ett år skrev hon en remiss till vuxen psykeatrin och ätstörningsteamet. Där går jag nu för andra året i rad dagvården för ätstörningar. Blev inlagd under hösten där jag behandlades med matvak i flera månader på sjukhuset.

( Tänka sig att mina historer aldrig kan bli så korta;) )

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Qepta
3/31/10, 12:09 AM
#2

Jag har inte sökt hjälp, orkar nog inte göra det heller tyvär.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Pluupp
3/31/10, 10:14 PM
#3

Har haft lite ätstörningar som "kommit och gått" … Sa inget till någon när jag hade det innan, men denna gången så insåg jag efter ett tag att jag gått lite för långt och jag tänkte "vad håller jag på med igentligen" .Så jag berättade för min mamma……… :/ Ska snart åka å prata med någon på nån ätstörningsklinik……

Denna gången klarar jag inte att bli av med det själv eftersom det gått så långt….

Upp till toppen
Annons: