Annons:
Läst 1443 ggr
Shasti
2011-07-29 00:07

Vad hamnar jag under?

Jag har haft anorexi som tonåring men är fri från den idag. Det som nu istället jäklas är att jag hetsäter. Riktigt vräker i mig allt jag kan få tag i. MEN jag kräks inte.

Finns de nån benämning för det? Har nån gång hört "falsk bulemi" men vet inte om det finns nåt sånt…

"Den som går sina egna vägar behöver ingen karta"

Annons:
HannaM
2011-07-30 12:02
#1

Ätstörning UNS dvs utan närmare specifikation, där hamnar typ allt som inte är anorexi och bullimi men det finns lite undergrupper där som inte är officiella eller hur man ska säga bland annat hetsätningsstörning som låter som ditt problem.

[becczi]
2011-07-31 00:21
#2

Åh, jag känner igen det där :/ har bestämt mig att försöka ta tag i det genom att börja träna regelbundet, då jag märkt att det har en positiv effekt på både vad jag stoppar i mig och hur mycket jag stoppar i mig.

Sen kan ju iofs detta kanske innebära andra problem. (Läs prestationsångest osv. osv.)

Jag tror som HannaM, UNS, det är svårt att vara mer specifik då vi alla är olika. Stör det dig i vardagen, blir du fixerad och ångestfylld över tanken så är det ganska garanterat någon form av störning. Det är iaf min uppfattning :)

Själv kan jag inte kräkas, hur gärna jag än villså funkar det liksom inte. Och tur är väl det då jag vet vilka risker det innebär.

Jag tror också på distraktion. Även dagboken kan vara en räddning i nöden. Skriva av sig, läsa igenom, hitta det komiska i situationen och försöka göra morgondagen till något bättre.

vinteralvan
2011-08-08 10:22
#3

Det hetet BED (binge eating disorder). Hetsätning som inte kompenseras av kräkning eller laxermedel.

Shasti
2011-08-08 13:14
#4

Ja det låter ju onekligen som jag. Äta men inte spy.

"Den som går sina egna vägar behöver ingen karta"

Upp till toppen
Annons: