Annons:
Etikettmat-och-recept
Läst 1871 ggr
Eyhi
2011-09-03 14:51

Kan inte..

Den här veckan har varit jobbig..

Det går likssom inte.

Jag mår bara illa på morgonen kan inte få i mig något. Går till skolan dödstrött, äter inget där heller.

"Tar bara mat & äter några få tuggor för att ingen ska misstänka något"

När jag kommer hem så sover jag..

sedan vid sex tiden så äter jag "trots illamåendet" lite av maten..

Endast bara några tuggor..

Brukar äta någon godisbit mitt på dagen för att inte svimma..

Har varit så nu hela veckan, och jag kan knappt äta längre..

Blir äckligt mätt på en liten pizzabit.. försöker äta mer men det går inte.

Jag älskade mat, åt för mycket..

Jag kunde äta hur mycket som helst, kände aldrig att jag var mätt.

Jag bara åt & åt & åt..

Men nu har det tagit stopp..

Har gått ner 8,5 kg på mindre än en månad.

Annons:
Timotejj
2011-09-03 23:21
#1

har varit i exakt samma situation. det gäller bara att komma över den där tröskeln, det är oftast lättast att börja äta sånt som inte smakar så mycket, gurka, sallad, gröna lite syrliga äpplen, sen vattenmelon osv. sen så småning om kommer hungern komma. drick vatten och rör på dig, tex gå eller cykla för magen behöver börja arbeta eftersom den vant sig vid hur du äter nu. ta det långsamt, för fortsätter du såhär kommer det bara bli värre. så är det :)

HannaM
2011-09-08 12:18
#2

Finns det något som är lättare? Grönsaker, frukt, flytande? Finns det situationer som är lättare att äta i? Gående, framför tvn, på utflykt, i sängen? Finns det personer som det går bättre tillsammans med?

Försök äta små portioner ofta så kanske du får i dig lite mer.

Är det bara fysiskt, att du blir mätt och illamående eller finns det något psykiskt med som att du tycker att du är tjock eller att mat på något vis är läskigt eller obehagligt?

Zofia89
2011-09-19 14:30
#3

Det finns ett ordspråk i Finland som passar perfekt in här; nälkä kasvaa syödessä =)

Svenska: Aptiten kommer medan man äter =)

Välj ut din favoritmat! Fundera inte på om det är hälsosamt eller inte, bara ät sakta men säkert, små tuggor åt gången, ta tid på dig, kämpa på!! =)

Upp till toppen
Annons: