Annons:
Etikettmat-och-recept
Läst 1517 ggr
Bubble
2011-11-26 18:32

Hjälp?

Jag ser inte mig själv som speciellt "tjock" men inte heller som "smal". När jag var mindre var jag ganska mullig, men mulligheten har jag nästan vuxit ifrån nu (är 15 år). Men jag upplever att min mage och mina lår är tjocka. Jag fick bristningar på mina lår när jag var kanske runt 10.. och jag har alltid skämmts över dem.
Men för att komma till saken; jag äter sjukt mkt sötsaker och massa mackor osv.. Men nu försöker jag dra ner på onyttigheterna för att bli både hälsosammare och för att få bort min putande mage och mina tjcka lår. 
Jag får ångest om jag äter för mkt lunch eller middag tex. så därför äter jag inte mkt. Men jag har ett enormt sötsug och jag äter verkligen för mycket godis, chips osv. Allt detta leder till en ond cirkel. Jag äter för lite mat och för mycket onyttigheter.
När jag äter "onyttigheter" kan jag inte kontrollera mig och kan äta hur mkt som helst, jag får ångest över det och då äter jag ist för lite mat för att "väga upp det" eller vad man ska säga.
Jag har ibland tänkt att om jag skulle spy upp allt godis osv. så skulle alla mina problem försvinna, men jag är (tyvärr) mycket smartare än så och fattar att det bara skulle göra saken ännu värre. Men tankarna mal i mitt huvud.
Jag mår superdåligt av det här och jag vet inte hur jag ska ta mig ur denna onda cirkel. jag vet inte om det finns någon sjukdom som är likande det jag upplever, men jag har ständigt ångest över hur jag har ätit under dagen och kan inte få stopp på vad jag håller på med. Snälla hjälp mig?

Jag kan förklara bättre om jag var otydlig…
Tack på förhand!

someonenew.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: