Annons:
Etikettbehandling
Läst 3016 ggr
Shasti
2/19/12, 3:00 PM

Medicinering mot bulemi

Jag undrar om det är någon som får mediciner mot bulemi? För tillfället får jag fluoxetin men tycker inte det hjälper som det borde.

Finns det andra mediciner?

"Den som går sina egna vägar behöver ingen karta"

Annons:
[PiercedNymphaea]
2/26/12, 9:24 PM
#1

Vad har du för dos på fluoxetin?

Jag åt den förr när jag hade ätstörningar, tyckte den hjälpte i början eftersom jag inte fick något direkt matlust så jag hetsåt nästan inte alls.

Shasti
2/26/12, 10:52 PM
#2

#1 Jag har maxdos (60mg/dag) just nu. Det fanns en period då jag kunde minska ner på dosen men fick höja den igen…

Jag hade heller ingen matlust till en början, rasade ner i vikt, åt inte på natten eller hetsåt. Men nu verkar det som att de inte hjälper längre.

"Den som går sina egna vägar behöver ingen karta"

[PiercedNymphaea]
2/26/12, 10:56 PM
#3

Tyvärr blir det ju så att kroppen vänjer sig vid mediciner, men samtidigt ska inte mediciner användas som ett mirakelpiller som gör en frisk bara sådär, utan dom fungerar allra bäst om man går i terapi samtidigt.

Enbart medicin kan tyvärr inte hjälpa dig med bulimin utan det krävs terapi eller annan hjälp samtidigt, mediciner är bara en stöttepelare typ.

Shasti
2/28/12, 7:27 PM
#4

#3 Det förstår jag oxå. Främst terapi. Men det funkar inte riktigt så i den här stan… Finns ingen psykolog/terapeut som har tid.

Jag har dessutom gått hos dietist och psykolog, kuratorer mm tidigare.

"Den som går sina egna vägar behöver ingen karta"

poetica
5/20/12, 11:42 PM
#5

Voxra! Har inte haft bulimi men anorexia med små överätningar. Tycker faktiskt att de hjälpte. Varmt lycka till! oj vilken konstig text….

Ary
10/28/12, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Har du provat att äta enligt LCHF? Jag har en mildare form av bulemi/överätning och har inte haft problem sedan jag började för ett par veckor sedan. Kroppen är mätt och nöjd och då triggas jag inte till att äta för mycket eller på konstiga tider. Man behandlar tydligen ofta bulimi med lchf nu. Lycka till.

Annons:
Upp till toppen
Annons: