Annons:
Läst 3018 ggr
[Vytheti]
3/11/12, 2:41 PM

Höften.

Hej. Har haft anorexia i ett antal år nu och är ordentligt undernärd.
Jag har fått ett problem med mina höftben. 
När jag sover på sidan vaknar jag alltid av någon slags kramp. Det är riktigt obehagligt eftersom det tar jättelång tid för det att försvinna.

Mina höftben är ordentligt synliga. Jag bara undrar om någon med ätstörningar stött på samma problem, att det beror på att dem sticker ut eller om det bara är jag som har problem med höften.

Är så sjukt trött på att vakna med det varje dag utan att veta vad det beror på. Somnar alltid på rygg men jag har slagsmål med mig själv i sömnen varje natt så det slutar alltid med att jag vaknar på sidan.

Är det någon som vet? Skulle varit sjukt tacksam i så fall. (Mg, vet hur lätt det är att triggas så om någon triggas av ben ber jag om ursäkt. Jag behöver bara verkligen svar.)

Annons:
Pilon
3/11/12, 8:56 PM
#1

Även om du skrivit inlägget för att få råd så är det ett väldigt bra innlägg för andra unga tjejer och killar, så dessa läser detta och ser vad ätstörningar innebär och det kanske hindrar en del ungdommar från att gå ner i samma spiral.

Tummen upp!

Pilon
3/11/12, 8:57 PM
#2

Vad kommer det sig förresten att du inte frågar en läkare om problemet?

WilmaP
3/11/12, 9:03 PM
#3

Kan bero på att du har olika brister av saker i kroppen ,om jag hade varit du hade jag pratat med en läkare.

[Vytheti]
3/11/12, 9:59 PM
#4

#1 Well ja, att 'avskräcka' är väl alltid bra. Finns ju såna där småsaker som folk inte fattar att man får, som är ivägen. Eller ja, du förstår, krämpor man inte räknar med.

#2 & #3 När jag är hos doktorn vill jag mest dit så fort som möjligt. Oansvarigt av mig men jag klarar bara inte av att vara där. Antar att jag får fråga nästa gång jag ska dit.

Pilon
3/11/12, 10:25 PM
#5

menar du att du vill komma där i från när du har anlänt dit, så fort som möjligt? Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen, nummret är 1177. Det är gratis och öppet dygnet runt. Det är bara att ringa när rman känner för det, om man har frågor kring sin hälsa, om man har nått bevär eller så.

[Vytheti]
3/12/12, 12:26 AM
#6

Oj. Haha ja, det var precis det jag menade, skrev utan att tänka efter.
Tack så mycket för tipset. Får se om jag ringer dit och kan få svar. :) Ville mest se om någon annan kanske haft/har samma problem, en nära vän till mig med ätstörningar vaknar också på samma sätt.

Det är så fruktansvärt obehagligt.

Annons:
Pilon
3/12/12, 12:49 AM
#7

Ahaaa :) :(

agge65
3/16/12, 2:59 PM
#8

Skelettet blir skadat av svälten. Min kompis har urkalkat skelett och min bekants dotter fick fel på höfterna i och med svälten. Hon fick operera sig efter att hon blev fri från anorexian och hon mår nu bra.

Gå till läkaren.

http://enovalkommengast.wordpress.com/

[Vytheti]
3/16/12, 3:41 PM
#9

#8 Usch och fy, skönt att dem mår bra nu i alla fall. Ska antagligen till doktorn på måndag. Får väl se vad dem säger..

Pilon
3/16/12, 7:56 PM
#10

#9 kan komma och hålla dig i handen om du behöver det :)

WilmaP
3/17/12, 4:20 AM
#11

#6 Jag har aldrig haft ont i just höfterna, dock hade jag ont i hela skelettet & åt extra "kalktabletter" för att bygga upp skelettet som var så skört, hade också något fruktansvärt ont i svanskotan men som sagt, gå till läkaren & tänk inte så mycket ,för det är ett måste. Lycka till! :)

[Vytheti]
3/17/12, 10:54 AM
#12

#10 haha Nej vad gullig du är.. :) #11 Det ska jag, hjälpte tabletterna?

WilmaP
3/22/12, 3:54 PM
#13

#12 Alltså, jag åt tabletterna under tiden jag var inlagd & lite efter det också, kanske 1 år? I början värkte mina ben & knän så fort jag gick & om jag hoppade jämfota sjönk jag typ ihop när jag "landade" igen. Nu är det ju bättre med det, dock vet jag inte om det var tabletterna som hjälpte eller vad det var. :)

Annons:
[Vytheti]
3/22/12, 8:49 PM
#14

Aw vad obehagligt, skönt att det är bättre i alla fall!

WilmaP
3/24/12, 2:11 PM
#15

Har du varit hos doktorn än? :)

[Vytheti]
3/25/12, 9:48 PM
#16

Nej, åkte på en rejäl influensa så fick bo i sängen ett bra tag. Men vi tippar på att det är att jag ligger rakt på höften eller något liknande, ingenting mellan liksom. Men jag är lite bättre nu. :)

WilmaP
3/26/12, 8:23 PM
#17

Vad skönt att det är bättre, hoppas du blir av med det helt snart:)

[Vytheti]
3/30/12, 9:38 PM
#18

Tack så mycket :)

[Vytheti]
4/5/12, 2:02 PM
#19

Tänkte bara tillägga att jag ska besöka ett sjukhus snart och eventuellt bli inlaggd. Fyller 16 i år och har haft ett trasigt förhållande till mat hur länge som helst. Fick anorexi när jag var 12 (helt sjukt egentligen) och jag börjar få det svårt att ens stå på benen nu.

Så nu vet ni att jag åtminstone försöker göra något åt saken, det är svårt och jag fattar inte hur jag någonsin kommer kunna bli frisk men hej hå.

Pilon
4/9/12, 8:07 PM
#20

Det är bra Vytheti! Kämpa på! Ursäkta för om jag hade lite dålig ton förut! Men du verkar ha en vilja, håll kvar vid den!

Annons:
[Vytheti]
4/10/12, 7:58 PM
#21

Haha tack. Har nada vilja, blir tvingad, men hoppas väl få lite. Ingen förtjänar att leva såhär. :)

Pilon
4/10/12, 8:02 PM
#22

Exakt, du förtjänar det inte! en ung och vacker och säkert rätt smart tjej som du förtjänar bättre, ett långt och trevligt liv! Tänk på det!

[Vytheti]
4/12/12, 12:05 AM
#23

Tack så mycket.. :)

Pilon
4/12/12, 12:26 AM
#24

:)

agge65
4/14/12, 8:43 PM
#25

Det blir bra, lovar. Men det är du som måste kämpa. Jag är mamma till en kille som fyller 15 idag. Han har varit svårt sjuk i Anorexia, legat inlagd och till och med haft tvångsvård, tack och lov. Annars hade han varit död idag. Så jag förstår din rädsla och din oro nu, men vet du, livet kan bli bättre! Du måste gå emot tankarna och känslan och det kommer att bli bättre. Min grabb är nu frisk. Så klart har han ätstörningstankar. Mår skit ibland, men än så länge har han hållit skiten i shack. Tack och lov. Jag har skrivit en bok om vår resa, den kommer ut i höst, Jag bloggade även om tiden när min älsklingsunge var sjuk. Om du är intresserad så läs den på www.enovalkommengast.wordpress.com. Jag önskar dig all lycka. Ta vara på hjäpen du får när du ligger inne. Och se fram emot ett friskt liv, det är du värd. Kram

http://enovalkommengast.wordpress.com/

[Vytheti]
4/15/12, 9:16 PM
#26

Tack så mycket för de stöttande orden. Att det kommer från en mamma vars barn har haft samma sjukdom som jag gör att jag förstår lite hur mina föräldrar känner. Ska se till att läsa bloggen och läser gärna boken med. 
Känns så positivt att veta att man kan vinna över skiten.. bara man får en spark i baken. :)

Upp till toppen
Annons: