Annons:
Läst 1451 ggr
[tililili]
3/13/12, 11:52 PM

inte tid

Jag ska plugga och jobba och städa… Ibland är det stress och ibland är det bara tråkigt…. Men utlöser ätsug, inte alltid hetssug, men det är ju där de slutar om jag börjar små äta…. Så vad gör man? När man inte har tid, eller inte möjlighet alls att gå ut och ta en promenad, sova eller gå och duscha…och vad alla dessa tips för att distrahera sig själv nu är. Vad gör man då? Har ju liksom inte tid med hetsätning och timmar av ångest heller :-P

Annons:
kittun1
3/16/12, 10:04 AM
#1

Du svarar själv på din fråga, tycker jag. Den tid du spenderar på att hetsäta, vilket du ju vet kommer ta tid i anspråk så fort du startat, ta den där promenaden på nån timme i stället. Gör något annat först innan du hetsäter. Tänk- jag tar en promenad (eller vad du nu föredrar att göra) först, sen kan jag hetsäta om behovet finns kvar. oftast så har faktiskt tvånget att äta försvunnit efter den där timmen.

Det var när jag började tänka så som jag äntligen fick kontroll över mina hets efter mer än 25 år!

Varulvskaninen
3/21/12, 8:45 AM
#2

Åh, jag tycker också det är jättesvårt med tid och hets!

Jag löser det genom att fylla hela magen med vatten tills det gör ont och sedan göra det jag behöver göra. Inte smart då det är ett bra sätt att ta död på celler i kroppen :(

Upp till toppen
Annons: