Annons:
Etikettanhörig-frågar
Läst 4739 ggr
sorgsen
4/17/12, 7:40 AM

Sex? intimitet?

Jag lever i ett förhållande sedan flera år tillbaka där min partner har ätstörningar.

Vi har haft noll sexliv för att min partner har mått så dåligt över sig själv. Jag har accepterat det och varit tålmodig och förstående.

I mina ögon är min partner perfekt men dem order verkar rinna av som vatten på en gås. Men jag antar att det tillhör sjukdomen.

Nu till frågan.

Det kom fram för någon vecka sedan att min partner tillfredsställer sig själv. Det kändes märkligt för mig, men jag sa att jag blev glad att denna har lust kvar. Stämningen blev tryckt minst sagt. Vi har sex max 1ggr per år pga min partners ätstörningar.

Hur har det varit för er andra med ätstörningar? har lusten funnits där på något sätt?

Är förbryllad men ändå förstående.

Annons:
HannaM
4/17/12, 9:40 AM
#1

Ibland har lusten funnits men äcklet över min kropp har gjort att ingen annan får röra mig.

[AmandaO]
4/17/12, 10:31 AM
#2

Lusten finns där alltid trotts eventuell ätstörning hos mig. Dock är jag noga med att ha det släckt eller ha en t-shirt på mig.

sorgsen
4/17/12, 12:33 PM
#3

Tack för era svar. Det #1 skriver känns ngt lugnande på så vis att det känns rimligt i vårt fall. Jag har dock alltid en rädsla av att inte räcka till. När jag har krävt en diskussion för att ventilera känsliga ämnen som rör vår situation så har min partner alltid sagt att denna inte har någon sexuell lust. Detta kom när ätstörningarna tog över. Så jag blev bara så förvånad för jag trodde att det gällde "all" lust. Jag respekterar hans känslor och förstår efter att ha läst #1 kommentar att det kan vara på så vis. Är mina känslor kring det här fel? Att jag blev så förvånad? :-(

HannaM
4/17/12, 9:37 PM
#4

Näe jag förstår förvåningen. Det är nästan omöjligt för någon som aldrig lidit av ätstörning att förstå hur illa man kan tycka om sig själv och inte vilja att någon rör vi en.. känna det så starkt.

Det är nog lättare att säga att ingen lust finns alls för att tja jag vet inte hur man ska uttrycka det utan att det låter fel men att man ska känna sig pressad typ? Riskera att hamna i en situation där man blir intimt berörd? Även fast man vet att ens partner inte pressar eller på något vis vill göra en något ont eller något man inte vill.

Zadeira
4/19/12, 5:01 PM
#5

Jag har tappat all sexlust och lust till mys och närhet sedan min ätstörning bröt ut. Jag har inte ens lusten att onanera själv. Min pojkvän är en sån som vill ha sex jämt och ständigt och det tär som sjutton på vårt förhållande. Jag har liksom ingen sexlust alls, inte ens själv.

Jag förstår hur det måste vara för dig. Frustrerande att din partner inte kan vara så nära dig eller ha sex med dig. Samtidigt ska du vara glad över att lusten att tillfredsställa sig själv ändå finns där. Att i alla fall den lusten finns där gör att det så småningom förhoppningsvis är lättare att dela det med dig igen.

Upp till toppen
Annons: