Annons:
Läst 1334 ggr
Amorita
2012-05-20 00:05

orolig för kompis.

Hej, jag börjar bli lite orolig för min kompis. hon säger hela tiden att hon är tjock att hon måste träna och såna saker. hon är inte tjock, hon är som en normal tonåring. nu har hon slutat äta lunch och frukost. hon har börjat räkna kalorier och är inte sig själv längre. vi brukar alltid gå köpa nåt gott på helgerna, men inte längre "för då blir man tjock" som hon säger. hon verkar tröttare och ser blek ut. jag vet inte vad jag ska göra. det känns som jag har en skyldighet att göra nåt. jag har sagt till henne att hon inte är tjock att hon är fin som hon är. sen sa jag att ätstörningar brukar börja sådär. då blev hon jätte sur på mig.häromdan berätta hon att hon hade ätit mcdonalds med sin familj och då fick hon dåligt samvete och skärde sig i benet , fick se det själv och blev chockad och sur på samma gång. jag sa till henne att det inte är okej att göra så. men då sa hon att hon skoja, men jag är säker på att hon inte gjorde det.vad ska jag göra? :s

Annons:
[Vargöga]
2012-05-28 18:12
#1

Prata med någon vuxen, skolsköterskan kanske. Låt de vuxna  ta hand om din kompis så att du kan vara en kompis och ingen person som skall ta hand om någon annans problem.

Honestyisdead
2012-05-30 18:45
#2

Håller med #1. Tala med hennes föräldrar eller någon vuxen på skolan.
Det är det bästa du kan göra.

Upp till toppen
Annons: