Annons:
Läst 1975 ggr
Flingan1
5/25/12, 10:42 PM

Jag är alldelse för tjock!!

Jag har nu haft anorexia utan faställt diagnos men ätstörning diagnos om man säger så! Men nu har jag blivit bättre med störningen och vet att man aldrig kan bli frisk från anorexia. Men nu bor jag på ett hem efter ha mått så dåligt och mamma som var alkolist. Men nu när jag själv tycker jag har varit frisk i 1år så känns det som jag håller på att få ett återfall jag tycker jag är tjock ser mig själv tjock i spegel. Väger 54kg och är 163 jag vill helst väga 48… Vet inte vad jag ska göra!! Flyttar äntligen hem om tre veckor..

Kan vara så att jag är rädd att få återfall och allt ska vara som det var förut innan jag flyttade till ett hem.. Känner mig så värdelöst…

Annons:
theraphosa
5/27/12, 11:10 PM
#1

Jobbigt, vet hur de känns. Men va stark och stå emot tankarna! 

De kan ju vara så att du är lite nervös inför att flytta hem och att de blir en överslagshandling att du klankar ner på dig själv, men stå emot! Stöt bort dom tankarna och fokusera på något du tycker om.


Linus-the-bunny
6/3/12, 6:02 PM
#2

Vet hur det känns. Jag har haft ätstörningar i 2 år nu jättejobbigt, Man tror att man är jättetjock när man inte är det och man bara plågar sin kropp så hemskt mycket. Det är den värsta biten. Jag hoppas verkligen att du blir bättre!  som #1 tycker jag att du ska "försöka". Gå ut med vänner, hitta en hobby som du tycker om. Du behöver inte äta chips,choklad och så om du får ångest och så börja med de små stegen.

Styrkekramar till dig! <3

poetica
6/3/12, 11:40 PM
#3

Ta en sak i taget, hur svårt det än är. Försök att tänka att "Nu är jag i detta skede i mitt liv, så här är det nu och så får det vara. Men jag är den som styr i mitt liv (OBS styr, för man kan inte hjälpa vart man hamnar, däremot kan man försöka styra rätt) och kan inte göra annat än att styra framåt.

Jag hoppas inte att du tolkar det som att allt du känner och tänker är ditt fel och ditt ansvar, för det är inte du som tänker de "sjukliga tankarna" det är den gamla sjukdomen. Det är ingen idé att jag säger att du duger som du är, för shit vad jag är trött på den frasen! Men försök att tänka att du är du, du är inte sjukdomen för du det som finns inuti.

Du är värd Ditt Liv, du är värd dig själv.

Hoppas att du inte tolkar detta fel, vill bara hjälpa dig.

Många kramar! Och mycket mycket lycka till.

/Sara

dramanda1
6/24/12, 2:27 PM
#4

så hade jag med men i år haj jag gått upp 7 kilo från 40 kilo äter midicen i julas mådde jag skit men nu mår jag jätte bra

Upp till toppen
Annons: