Annons:
Etikettbehandling
Läst 3715 ggr
[Vargöga]
2012-05-28 17:58

Ätstörningsenheten

Jag har gått till Livsstilsmottagningen för jag trodde att jag skulle bli hjälpt med min ätstörning och sa i början av mötet att jag inte kan väga eller väga maten och inte heller gå efter kalorier för att jag får anorektiskt beteende (är inte anorektisk).

Tror ni att hon lyssnade på mig. Hon hade färdiga broschyrer med hur mycket jag skall äta, tex 2 dl lättfil och så vidare samt att jag skall äta 1600 kcal för att gå ner i vikt. Redan där började mina tankar på att minska det hon visade upp att komma. Blev bara arg på henne.

Mejlade min psykiatriker och sa att det inte var den sortens hjälp jag ville ha och frågade om det fanns någon annanstans att gå med mina problem.

Funderar på Treat här på ön och jag var välkommen att ringa dit. Skall ringa imorgon om det är telefontid.

Kan ju tillägga att detta går i perioder men varje period blir bara värre efter hur mycket jag lärt mig att leva med detta.

Har ni någon erfarenhet att dessa ätstörningsenheter och ger den den hjälp ni vill ha? Tror ni att de kan hjälpa mig med? Kommer jag att bli tagen på allvar för jag är ju inte direkt "mönsterpatienten" utan jag är 34 år, överviktig och i perioder har dessa anorektiska beteendet. Jag är ganska öppen med detta så jag berättar tidigt om jag får problem. Jag vet att det inte är bra för kroppen att bete sig så här men samtidigt så kan jag inte sluta.

Annons:
poetica
2012-06-03 22:50
#1

När jag hade anorexia behandlades jag på ätstörningsenheten i uddevalla, Korallen. Dit kom det alla typer av patienter, och en ätstörning är en ätstörning, oavsett hur mycket man väger. Du borde absolut kunna få hjälp. Om du bor i Västsverige rekommenderar jag uddevalla, men sverige är ju stort…Stor kram och lycka till!

Det går att få ett bättre liv, fast det i stunden känns omöjligt. Men det går!

[Vargöga]
2012-06-04 06:12
#2

Tack, dessvärre bor jag inte i Sverige. Enheten här tog bara emot patienter upp till 25 år pga att resurserna inte räcker till.

Upp till toppen
Annons: