Annons:
Läst 1539 ggr
1996
2012-05-28 20:56

Normalt ?

Jag väger 45 kilo och är ungefär 165 centimeter, har då alltså ett BMI på 16,5. Är det för lite ? Vart går gränsen för vad som är för lite, min familj tror att jag har en ätstörning.

Annons:
Pluupp
2012-05-28 21:19
#1

ja det e för lite. Ett normalt bmi ligger på ca 20.

1996
2012-05-28 21:29
#2

Kan jag vara i riskzonen för en ätstörning? Har väldigt svårt att äta och spyr upp maten nästan varje dag, gått ner tre kilo på kort tid.

Pluupp
2012-05-30 16:51
#3

Tycker du ska söka hjälp. Du utveckar nog en ätstörning ja..

Förstör inte din kropp..

Jag vet hur J*kla jobbigt det är att sluta kräka. Men det är så värt det, att sluta.

Kräkningarna förstör kroppen så mkt!!

MAn svullnar upp i ansiktet så man ser ut som en hamster. Vilket kan stanna kvar. Jag har inte kräkt på över ett halvår och mitt ansikte kan svullna upp nu ibland även fast jag inte kräker.

Sen om man kräks mycket, så kan det bli så illa att mat "kommer upp" automatiskt som uppstötningar,.. .vilket inte är så trevligt. Jag hade problem med det ett tag.

Snälla sluta med kräkningarna, det finns inget positivt med det. Man går ändå inte ner i vikt utav att kräka.

Du är redan väldigt smal..

Sök hjälp innan det är "för sent". Ju längre tid det tar innan man får hjälp, desto svårare är det att bli av med skiten.

Styrkekram till dig!

1996
2012-05-30 21:58
#4

Tack för tipset! Hoppas att du mår bra nu, kram

poetica
2012-06-03 23:01
#5

För din egen skull tycker jag som sagt att du ska söka hjälp. Stor kram och klapp på ryggen, du klarar detta. Du vill väl leva?

Förlåt om jag provocerar, men jag vill verkligen inte att  du hamnar där jag var, ingen ska göra det. Kämpa på, din resa har börjat; att du inser att något inte är riktigt bra. Varmt lycka till igen!

Kram Sara

Upp till toppen
Annons: