Annons:
Läst 1331 ggr
SaaraE
7/26/12, 4:30 PM

Sjuka tankar

För att bli frisk tror jag att det gäller att få en del "aha" upplevelser, händelser som bevisar att man inte lever ett friskt, normalt liv. Jag tror att det är svårt att tänka sig in i exakt allt som är jobbigt innan man upplevt det själv. Att gå på resturang, äta bland folk eller gå i behandling - ja sådant vet vi alla (även friska människor som inte är sjuka i ätstörningar) att det är jobbigt för någon som är sjuk. Det är lätt att dra en linje och påstå sig veta exakt vad det är man tycker är som jobbigast. Men frågan är om det är så lätt?

Häromdagen fanns inte "min" sked i köket vilket ledde till att hela frukosten hamnade i vasken. Att det är jobbigt att variera sig vet jag att jag tycker, men varför? Jag tror verkligen på att sätta sig ned och fundera på detta, ta fram situationer som kan komma att bli jobbiga och allra viktigaste Varför? Det kan ju vara allt från att skekden är ful, den är obekväm att hålla i, den är för liten, den är för stor, den skrapar fram äckliga ljud i tallriken, den är för djup eller grund osv.

Någon mer än jag som funderat i dessa banor?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Peak303
7/28/12, 1:54 AM
#1

Jag har jättesvårt för att öta runt om andra folk och speciellt min familj främst mamma som inte riktigt vet att jag har problem med maten. Och se gör ju inte det något lättare när hon stendigt ska kommentera mina storlekar på mina portioner.. Känner även igen det med skedar osv. Vi har 2 olika sorters bestik nästan edentiska här hemma men jag har svårt att självmant välja den ena modellen bestik för att de inte är avrundade..

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: