Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1293 ggr
somjagvillvara
2012-08-02 01:52

' Svårt att handla när andra ser på

Jag ogillar, får ångest av att visa i kassan vad jag har köpt,.. (Om något onyttigt finns med i påsen.) Därför älskar jag shopexpress.

Så fort det finns en chokladkaka eller bara glass o.s.v så blir jag, ångestfylld och vill bara lämna tillbaka varan. Jag ska handla nyttigt, och om jag tar någon onyttig vara till min krog får jag inre panik när jag ska visa i kassan vad jag har handlat för onyttigt.

Som att ta burkläsk till vanliga kassan och någon skulle se, panik.

Nej jag är inte normal. Ville bara skriva av mig då detta problem har dykt upp mer och mer på senare dagar…

Annons:
fruktgumman
2012-08-02 09:21
#1

Så ska du inte tänka. Den som sitter i kassan ser ju hur folk köper allt möjligt som finns i butiken. Det är ju vardag för dem och de tänker inte på vad en enskild kund köper. (jag har själv jobbat i matvaruaffär tidigare så jag vet)

somjagvillvara
2012-08-05 22:37
#2

Det har du rätt i . Har själv förr jobbat i kassan!

Men känslan finns ändå där.

SaaraE
2012-08-06 00:14
#3

Hej:) Jag måste bara få flika in och säga starkt jobbat, att du tog mod till att skriva av dig om detta. Jag tror att vi äör många som känner igen oss. Men tänk istället hur många det är som handlar i samma affär som du varje dag, kolla dig omkring och lägg märke till att dom också handlar "förbjudna saker, varor" Det är lätt att hamna i det här med att köra på säkerhet. Det är mindre pinsamt att handla onyttiga saker om det ligger lte sallad eller mjölkprodukter där i. Känns det igen?

Istället för att gå med i de dåliga tankarna kan du väl utmana dig själv. En gång i veckan kan du gå till agffären opch bara handla något onyttigt, i början kanske bara en sak. Sedan kan du öka sakerna i korgen. Kanske handla det utan korg. För mig är nämligen korgen en trygghet, då behöver ju bara hon i kassan se det och dom två bakom samt framför mig i kön. Utmana dig själv, du klarar det! Kram!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

somjagvillvara
2012-08-06 23:51
#4

Tack, får bli en utmaning!

Upp till toppen
Annons: