Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1467 ggr
lakrisen
9/10/12, 12:51 PM

Vet inte

Halloj

Jag vet inte. Känns bara som att jag har en ätstörning, vill absolut inte ha det. Vill inte gå ner i vikt, vill äta och må bra! Jag har gått ner så mycket i vikt på senaste tiden så det är inte sant.

Är aldrig med på badet i skolan tex, bara för att jag inte gillar att visa min kropp.. Vill inte behöva tänka såhär! Kanske ingen som har något bra svar - men alltså.. Vill bara ha pepp, lixom hur jag ska tänka för att jag ska kunna göra mitt bästa. Som sagt, äta och må bra.

Annons:
Zadeira
9/10/12, 7:47 PM
#1

Det är svårt att på det lilla du skriver säga om du har en ätstörning. Du har uppenbarligen funderingar kring det och det är ett bra steg i rätt riktning. Du vill äta och må bra skriver du också, och det är ju det viktigaste när man försöker ta sig ur ett ohälsosamt beteende. Men vad du behöver är någon att prata med "på riktigt", någon som kan ge dig rätt råd och tips och hjälp utefter dina förutsättningar.

Prata med skolsystern, eller annan vuxen som du litar på öga om dina funderingar. Berätta hur du tänker kring vikten och om dina funderingar på om du har en ätstörning. Det är otroligt viktigt att man får korrekt hjälp så snabbt som möjligt om man har eller börjar få en ätstörning, och även om man kan få bra råd, tips och stöd på internet är det absolut bästa att prata med en riktig person "öga mot öga".

lakrisen
9/11/12, 8:55 AM
#2

#1

Okej, tack. Ska tänka efter ifall det finns någon som jag kan prata med.

SaaraE
9/16/12, 4:45 PM
#3

Ta hjälp av någon i din omgivning. Det kanske redan är någon som är orlig för dig? Då kan du bekräfta att du också bär på en oro och sedan tillsammans försöka få ordning på det. Ensam är inte alltid stark.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

lakrisen
9/17/12, 5:40 PM
#4

#3 Jo, en kompis. Hon är orolig för mig, tycker att jag ska gå upp i vikt osv. Har dock gått upp lite lite. :3

SaaraE
9/26/12, 6:13 PM
#5

Ta till vara på den känslan inom dig som säger att du ska äta på ett normalt sätt!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: