Annons:
Läst 2753 ggr
stallperso
9/21/12, 4:32 PM

Tjock med små bröst?

Hej!

Jag är en tjej på 17,5 år, går andra året på gymnasiet på naturprogrammet.

Min fråga är om fettet någonsin omfördelar sig?

När jag började min behandling lade sig det mesta fettet på magen, runt anisktet, vader och lår. Då sa "tanterna på sjukhuset" att fettet så småningom skulle omfördela sig och gå till brösten istället. Dock skulle jag minst behöva ligga på målvikten i ett halvår.

Nu har jag legat på målvikten ett helt år, men har det hänt något? NEJ

Kommer mitt fett någonsin omfördela sig? Eller kommer jag fortsätta vara tjock med små bröst (som de flesta killar verkar tycka är oattraktivt…)? Finns det något jag kan göra för att snabba på det?

MVH

E

Annons:
Zadeira
9/21/12, 8:01 PM
#1

"Tyvärr" så styrs ju inte bröstens storlek enbart av vikten, utan även av generna. När jag vägde som mest (105 kg) hade jag fortarande bara liten C-kupa på BH, vilket många tyckte var väldigt, väldigt smått i förhållande till resten av min kropp.

Hur är brösten på dina kvinnliga släktingar? Kanske har du naturligt mindre bröst. Då är det inte mycket att göra. Det du behöver jobba med är att acceptera dig själv som du är.

Sen är det ju så att har man haft någon ätstörning så har man rubbat kroppens egen balans och det kan ta väldigt lång tid innan man är helt återställd. Ibland tar det längre tid än de räknat med.

stallperso
9/24/12, 2:10 PM
#2

Tack så mycket för ditt svar. Ja, tyvärr är det ju så att mina släktingar har små bröst. Jag får väl helt enkelt försöka stå ut

Upp till toppen
Annons: