Annons:
Etikettanhörig-frågar
Läst 1667 ggr
lkmf
2012-10-06 12:16

Min bästa vän

Min bästa vän har ätstörninga. Hon får hjälp med dom och så. Men min fåga är vad kan göra som vän för att hjälpa henne?

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Annons:
Zadeira
2012-10-06 21:38
#1

Vad bra att hon får hjälp med sina problem!

Jag tycker att du ska fråga henne själv hur hon vill ha ditt stöd. Det är alltid svårt att ge andra tips på hur man kan hjälpa till eftersom alla vill ha hjälp och stöd på olika vis. Det bästa du kan göra är ju att fråga henne själv om hon vill ha din hjälp på något särskillt sätt, eller om du på någopt särskillt sätt kan stödja och hjälpa henne.

SaaraE
2012-10-09 17:50
#2

Det är så olika. Genom ätstörningsbehandling har jag träffat många olika personer med ätstörningsproblematik och det är verkligen olika hur man personaligen vill ha det. Till en viss del kan man nog som vän vara stöttande men jag tror att det är viktigt att man förblir en vän och inte en behandlare. Det är svårt att se på när någon skadar sin egen kropp och man själv inte kan göra så mycket åt det. Håller med #1 fråga din vän hur hon vill ha det, då kan ni fortsätta vara de vänner ni varit innan hon blivit sjuk.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

lkmf
2012-10-09 21:25
#3

Tack för svaren.. Det är offta mig hon vänder sig till när hon behöver prta av sig. Så jag finns ju där för henne.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

SaaraE
2012-10-10 16:07
#4

Du är verkligen en fin vän:')

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: