Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1524 ggr
josephinemh
2012-11-12 17:20

Ortorexi - uppsatshjälp

Hej alla fina!
Josephine heter jag och läser till Hälsopedagog vid Idrottshögskolan (GIH) i Stockholm. Jag ska precis skriva min A-uppsats och har beslutat att skriva den om Ortorexia Nervosa, eller Ortorexi. Uppsatsen ska vara kvalitativ, dvs forskningen ska främst vara baserad på intervjuer.

Det är just därför jag skriver här, jag är i behov av personer att intervjua som har eller har haft ortorexi. Det skulle vara till stor hjälp om det finns någon i forumen som känner att de vill/vågar/har möjlighet att ställa upp på en intervju om hur det är att leva med ortorexi. Intervjun kan vara personlig eller via telefon/mail, vad du känner för!

Varför jag bestämde mig för att skriva min uppsats om ortorexi är för att jag själv är ett offer för ortorexin och jag tycker att tillståndet behöver upplysas mer. Stor del av min uppsats kommer därav beröra om ortorexi borde bli en erkänd diagnos, vilket jag personligen tycker.

Om du känner för att ställa upp på en intervju och/eller har frågor om intervjun och uppsatsen (eller något annat), kontaka mig här eller via mail: josephinehagg@gmail.com

Tusen tack på förhand!
All välmående och lycka till er!
/Josephine

Annons:
Upp till toppen
Annons: