Annons:
Läst 948 ggr
Ribessa
2012-11-14 23:11

Ätstörning?

Jag är otroligt nöjd med min kropp och har aldrig varit missnöjd. Men jag kan gå en hel dag utan att äta någon mat, jag känner mig helt enkelt inte hungrig. Har alltid varit kräsen i maten men..

När jag kliver upp dricker jag ett glas oboy. Är jag i skolan äter jag litegrann, blir ju hungrig osv. Inga bekymmer där. Jag kan äta jättemycket. Men är jag hemma, kan jag leva på det där oboyglaset hela dagen. Jag tänker att jag måste gå och äta, men blir illamående när jag kollari köket efter olika saker som jag kan tänka mig äta. Oftast blir det "Usch fy", och tar något oboyglas igen eller inget alls och går tillbaka till det jag höll på med.

Sen kan jag, ofrivilligt sedan ändå tänka "äh lika bra, då håller jag kroppen i form".

Känns inte bra alls.. Vad tror ni?

Annons:
devour
2012-11-17 17:05
#1

Nej men precis som du säger: inte bra.
Har lite samma beteende själv dessvärre. (minus oboyen då)

[Zlarviig]
2012-11-26 19:38
#2

Jag gör exakt samma sak själv. Och vid middagen så är jag inte hungrig eller så tycker jag att det är försent för att äta. (efter sju kan jag inte äta)

För ett och ett halvt år sedan var jag väldigt mycket med mina kompisar som bor en timme bort. Jag brukade sova där flera dagar i rad, men jag åt inget sålänge de såg på. (gillar inte att äta framför killar). En gång åt jag inget alls förutom ett äpple på fyra dagar och jag rörde på mig väldigt mycket, vi kunde vara ute från 09.30 till 03.000 och nästan hela tiden rörde vi på oss. Men jag var liksom inte hungrig. Det slutade med att jag svimmade och åkte hem, stannade hemma i flera dagar och bara sov. Men jag fick iallafall tillbaka aptiten/"matrytmen" eller vad man ska kalla det Tungan ute 

Men nu gör jag exakt likadant som du. Jag blir väldigt trött av det och orkar nästan ingenting. Kroppen behöver ju mat och näring så jag tror inte att det är något bra alls…

Upp till toppen
Annons: