Annons:
Läst 1086 ggr
travly
2012-11-16 21:02

måste bara skriva av mig lite..

nu är jag där igen, efter att i några dagar ätit nästan lagom och tro att jag har nästan har lite kontroll så är hetsätningarna här igen, klarar verkligen inte att stå emot dem och jag känner mig så äcklig, vidrig, tjock, smutsig och svag. fan varför ska det vara så jäkla svårt? varför fortsätter jag trycka i mig mat när magsäcken och ångesten pressar på lungorna så jag knappt kan andas? skit skit skit. vill bara vara ifred, äta lagom för att leva och inte pendla mellan svält och hets och definiera mitt värde utifrån min vikt.

är det någon som kan ge mig ngt råd för hur man kan komma ur den här onda cirkeln?

Annons:
MAMOGS
2012-11-24 01:29
#1

Har du sökt hjälp hos sjukvården för dina problem?

travly
2012-11-26 17:57
#2

ja, går hos psykolog sen några veckor tillbaka och väntar på tid för att få börja hos ätstörningsenheten också. den är väntan som är svår just nu, samtidigt som jag är rädd att jag inte är redo att förändras.

Viggen96
2012-12-21 13:11
#3

Jag finns om du vill ha stöd! Det är bara att höra av dig på meddelande. Du kommer klara detta vännen!

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

 

http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

[Qimsid]
2012-12-22 01:04
#4

Det som verkligen hjälper mig… ha minimalt med mat hemma, gå och handla en gång i veckan och köp mat för hela veckan. Tänk att det ska fördelas och gå efter ett matschema som lyder frukost lunch middag och något mellanmål, som frukt.

Tänk att du inte kan gå och köpa mer mat, utan du har vad du har för den veckan. På så vis kom jag in i rätt rutiner.

Upp till toppen
Annons: