Annons:
Etikettanhörig-frågar
Läst 2273 ggr
Sokaris86
1/6/13, 11:20 PM

Råd och tips

Hej jag har rätt nyligen ingåt i en relation med en tjej som jag träffat ett längre tag som alltid har varit rolig, glad och underbar!

men nu på sistione har hon varit "kort, deppig, lätt irriterad" ser på henne att hon mår dåligt och att något tyngt henne, hon har haft ätstörningar tidigare och har varit över viktig men ni har hon gått ner massor i vikt, vilket jag är jätte stolt över att hon har bemästrat överviktigheten och bantat ner sig så mkt!

över nyår fick jag reda på vad det var..

hennes ätstörningar ochar kommit tillbaka , hon beskriver det som att hon får ångest för att hon äter 2 bananer på en dag och då "måste straff träna" trots att hon är/kan/vet att det inte är fel och äter rätt..

sammt berätta hon för mig att hon har ljugit för mig vad hon har gjort , hon säger att hon är med en vän fast hon är och tränar, har alltid sakt till henne att hon är stark, duktig och att det är bra att hon vill röra på sig, även sagt till henne (innan jag fick veta om ätstörningarna och tränings tvånget) att jag inte vill att hon ska träna för mkt för att det inte är bra för kroppen.

som i dag sa jag att jag ville iväg och simma med henne i still med "ska vi dra och simma eller vill du 'worke does muscels' på gymmet?" då blev hon deppig å lessen,och rykte på axlarna å sen gick hon och packa sina grejer för att åka hem.

jag gick ner och fixa lite sen satt hon deppig i soffan och titta på mig , jag fråga vad det var, hon sa " det är inget å rycker på axlarna" men envis som man är gav jag itne upp å fortsatte fråga och sa "jag ser att det är något fel och jag vill att du ska prata med mig,  då sa hon att jag såra henne när jag sa så för att hon ansåg att jag mena att hon var klen och behövde träna och var klen.. hon blev mer ledsen när hon berätta och gick upp och tog på sig och skulle gå till bussen för att åka hem..

jag prata med henne och sa att jag itne vile skiljas osams, hon rykte på axlarna och sucka, då blev jag arg och ledsen på mig själv att jag lyckas såra henne (trotts att jag vet att det inte är mitt fel att hon tar illa upp) så klippte jag till gips väggen och gick å stor grät i soffan och krama en kudde, hon åkte iaf inte hon kom och prata med mig och grät ut , jag säger till henne att hon ska prata med mig om hennes bekymmer så vi kan lösa det ihop men hon vill inte att hennes bekymmer ska tynga mig, jag svara med " det vill jag vi är 2 nu och tillsammas kan vi lösa det här, jag vill att du ska må bra och va glad"

(nej jag är inte agresiv skulle aldrig skada en person jag håller nära och ömt om mig, eller någon annan för den delen)

ja jag reagera nog lite väl hårt var av jag känner i knogarna och lär känna ett tag.. men det bryr jag mig inte om spec mkt vill bara att hon ska må bra..

någon som kan ge några väldigt välkomnande och hjälpsamma tips eller råd så är jag jätte glad,

hon säger att jag får henne att må bra , jag säger att hon är fin och underbar och att jag gillar henne har gjort det mer nu på sistone när vi blev ihop

Annons:
monstermash
1/7/13, 1:21 AM
#1

Det enda jag kan komma på är att du ska sluta berätta hur duktig hon är som hon tränar. Hon är inte duktig just nu, hon förstör sig själv tyvärr. Sedan borde du nog tipsa henne om att ska hjälp för detta, speciellt efterom hon haft det farligt. Att inte kunna äta mer än två bananer om dagen är farligt. Du kanske också ska söka hjälp? Det är jobbigt att leva ihop med någon som har någon sjukdom - ibland underlättar det väldigt mycket att få tala ut om det med någon psykriatiker själv.

Sokaris86
1/7/13, 9:46 AM
#2

sa att hon var duktig innan jag fick veta att hon hade fått problem igen, hon äter normalt men inte stora mängder , 2 bananer var ett exempel om en dålig dag som hon hade , får hon för sig att hon varit "onyttig" trotts att hon vet att hon ätit normalt eller inte dåligt så sätter det sig i hennes huvud och hon kan inte släppa det ,

vid nyår föreslog jag henne att tex prata med en dietist eller en utom stående, samt igår så föreslog jag om jag skulle följa med henne att prata med någon om det här

ny år var första gången hon berätta det för någon, hon har knappt umgåts med sin bästa vän pga att hon mått dåligt

Upp till toppen
Annons: