Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1226 ggr
flocken
2/4/13, 8:03 PM

ny medlem.

29 år & äntligen sökt hjälp. Jag VET att mitt beteende är fel. Det sabbar mer än hjälper. Men ska äntligen få träffa en kurator. Vad är det då? har en fruktansvärd osund relation till mat. Jag älskar att stå i köket & laga mat. testa nya recept,baka osv. Men så kommer det till att äta.. Det tar stopp. Lämnar alltid mat. oavsett hur lite jag tar. Äter mig aldrig mätt. Kan glömma att äta. Om det fanns en tablett & ta vore jag nöjd.Sen små äter jag ist. kroppen går in i svält & med det kan jag inte gå ner till min mål vikt. Jag vill bli SUND.

Mat bara växer i munnen. Går hos livstilsmottagningen på VC. Får mkt bra tips & råd. Men hon märker att mitt beteende är mer som en ätstörning än normalt osunt beteende. har försökt äta "som man ska". Men får så dåligt samvete & hemsk ångest. Vill bryta detta men vet inte hur. Jag har levt såhär nästan halva mitt liv. Men nu märker jag att min 5årige son börjar ta efter mitt beteende. Så nu är det stopp. Men hur ska jag göra? Lagar nyttig & bra mat. Vet hur jag ska äta osv. men kan inte.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
SaaraE
2/4/13, 10:34 PM
#1

Vad fint av dig att dela med sig av en del av din vardag, starkt! Att du har sökt hjälp är ju ett stort steg i en förändring som måste tas lugnt, det går inte att stressa. Det är svårt att ge dig tips över en datorn skärm men jag vill bara skicka med dig lite tankar.

Det som du kan göra är att ta emot hjälpen, kan göra? ja, ibalnd vågar man inte förändra och då spelar det ingen roll hur mycket eller lite hjälp man får. Försök ta in vad de säger, att ditt beteende kring mat är djupar rotat än vad både du och dom trodde från början? Den dagen då du fullt ut vill ändra ditt beteende så kommer du att lyckas. Det är jobbigt, många tårar, ångest fulla nätter och dagar väntar, så är det för de flesta. Men trots det hoppas jag verkligen att du vågar testa, för livet är så fint utanför ätstörningarnas värld.

Lycka till! Kram

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

flocken
2/5/13, 7:19 AM
#2

Hej.

Jag vill ändra på allt. Men räknar med att det kommer ta tid & riktigt jobbigt. Det känns ändå lättare när man har kommit hit, där man har förstått att något är galet. Som de sa på mottagningen igår. "Tvinga dig inte att äta som man ska  i början, drick vatten. Då får du i dig något iaf." Känns som jag kommit ett steg i rätt riktning. Så nu är det dax för frukost med familjen innan dagis. Fick barn för 4 månader sedan oxå. Gick upp 3,2 kg. 5 kg med stora sonen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: