Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1786 ggr
ess
2013-02-14 20:02

Pengar?!

Haft bulimi sedan 2005, "svårighetsgraden" har gått lite i skov. Ibland kan jag hetsäta 8 timmar om dagen, ibland en gång i veckan. Jag är ganska insatt i min sjukdom efter att ha läst en hel del. Har även behandlats under ett par år (men det hjälpte bara för stunden).

Men, något som det ALDRIG skrivs om är ångesten som kommer av att bränna tiotusentalskronor på mat som bara ska hamna i toaletten? Jag är student och går snart bankrutt! Kan inte betala mina räkningar.. Varje dag tänker jag: nu måste jag skärpa mig, men jag kan inte.. Herregud, total panik.

Känner ni igen er?!

Annons:
LumenIset
2013-02-15 10:21
#1

Ja, min ekonomi har fått ta smällen för mina ätstörningar…och med just den biten är man lämnad helt för sig själv. Jag har ångest över min ekonomi varje dag. Det har hjälpt mig att göra en veckobudget. Jag räknar ut och planerar vad jag behöver i veckan och handlar det först. Sen räknar jag ut hur mycket jag behöver för att ha kul i helgen. Om det blir över pengar lämnar jag plånboken hemma så att jag inte kan göra spontana inköpt. Jag köper faktiskt mindre godis nu, och med matschemat har det blivit lättare att göra en lunchlåda och inte köpa bakelse och äta den till lunch och sen mer snacks på kvällen för att jag är hungrig.

Antagligen har du provat det? Det hjälper inte mot ångest, men du kanske kan be någon vakta din plånbok eller så?

SaaraE
2013-02-15 11:17
#2

Känns som att du skriver om mig själv! Jag går sjukskriven och har också väldigt begränsande ekonomi. Trots att jag har planerat, har hjälp med mina räkningar och personal har haft mmin plånbok, ändå finner man små kryphål.