Annons:
Läst 1645 ggr
Deathkitten
4/24/13, 11:38 PM

återfall?

Hej! Jag har glömt lösenorder till mitt gamla konto så jag fick göra ett nytt. Jag är en 19 årig kille som har lidit av ätstörningar sen jag var 13. Jag har även BDD och önskar ibland att jag kunde lämna detta skal som min själ är fast i. 99% av min vakna tid fokuseras på mitt utseende. Allting på mig är fel, äckligt och missbildat. Men så kom min räddning. Jag fick en heltidspraktik på ett hunddagis efter att ha hoppat av skolan. Jag började äta hälsosamt och regelbundet eftersom flera andra "kollegor" åt hälsosamt. I ca 6 månader har jag ätit hälsosamt. Jag har även slutat med socker. Min motivation var att jag vill ha friskt hår, fin hud etc.. Men så nu i 2 veckor så börjar jag komma tillbaka i gamla mönster. Ingen frukost, energidryck till lunch och 1-2 mackor på kvällen. Jag känner mig tjock o äcklig. Idag har jag ätit müsli med naturell yoghurt och nu påkvällen åt jag 1 dl hallon. Men så hällde jag på lite grädde på hallonen. Det triggade igång ångesten. Jag kan känna hur grädden sätter sig under huden. Hur jag växer och blir större. Jag är rädd för att bli ensam och dö av fetma. Jag behöver hjälp. Men psyk tar inte mig på allvar. Jag är inte smal nog. När kan man söka vård? Ena dagen ser jag bara fett i spegeln. Fett och daller. Andra dagar när något bra har hänt så ser jag bara revben, höftben, för stora knän, enorma händer och ett vuxet huvud på ett barns kropp. Det triggar igång mig att äta mer hälsosamt vilket i sin tur triggar igång känslan av att vara en ohälsosamt fet slusk. När kan jag söka vård? Förlåt för långt inlägg. Men jag behöver hjälp. Jag orkar inte med detta längre!!

Annons:
Kaiia
4/25/13, 1:08 AM
#1

Eftersom du faktiskt har problem nu, så ska du ju bli tagen på allvar NU. Om du känner att din psykolog inte tar dig på allvar kan du alltid be om att få byta?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Deathkitten
4/26/13, 3:38 PM
#2

Jag har nu kontaktat ätstörningsenheten. Så jag ska dit redan nästa vecka. Jag hade rätt i mina misstankar. Dom har varit väldigt måna om att nästan bara hjälpa tjejer med ätstörningar. Det är först nu de senaste 1-2 åren som det har hållits föreläsningar för personalen där om killar med ätstörningar. Så jag hoppashoppas att jag får hjälpen jag behöver där. Jag ska svälja min rädsla att dom ska göra mig överviktig. Jag vet att nag behöver deras hjälp eftersom jag aldrig har fått stöd av varken vänner eller familj. Det var iaf skönt att bara skriva av sig här!

Kaiia
4/26/13, 11:29 PM
#3

Det är väl tyvärr så att de är flest tjejer med ätstörningar, och därför tänker en del bort att killar kan ha det…

Det är bara att PMa mig om du vill prata ut om nåt, eller skriva här i forumet. Är så aktiv jag kan ^^

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Upp till toppen
Annons: