Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1112 ggr
Spruca
4/30/13, 11:17 PM

Fixerad...

Är så himla fixerad vid min mage… Det är jättejobbigt, eftersom jag är klämmer på den stup i kvarten och kollar om den har blivit större. Om den har det så börjar jag genast träna  och försöker smyga undan mat. 

Det spelar ingen roll om jag har ätit eller druckit innan, jag vet ju att magen spänns ut då. Det är ju normalt… Men jag fortsätter och det är så himla jobbigt. Kan knappt sitta ner heller eftersom jag vet att man bränner mer när man står upp. Jag håller på att spänna mig hela tiden för bränna kalorier (inbillar mig att det går) Det är nästan så illa att jag tvekar att jag sätta mig ner när jag går på toa…

När jag borstar tänderna så gör jag tex. knäböj samtidigt… Detta är så jobbigt, vill bara sluta men det går inte :( Har varit hos BUP och fick diagnosen anorexia, även om jag igentligen inte var så himla smal. Fick matschema och gick upp i vikt. Följer fortfarande matschemat, så att jag ska kunna hålla vikten, men som tur är fick jag sluta hos bup. HATAR DEM SÅ SJUKT MKT!!! Jag vill inte berätta för mina föräldrar att jag mår dåligt eftersom jag vill få börja träna och absolut inte vill komma till nån psykolog igen. Är 14 år, och vill bara leva normalt :/

Spruca

 

Annons:
Kaiia
5/6/13, 8:27 AM
#1

Ingen som har något tips?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

petrizza
5/7/13, 9:42 PM
#2

Det enda jag kan tipsa om är att försöka ägna dig år så mycket roliga saker som möjligt som distraherar, att umgås med folk mycket för att medvetet  "följa med" i deras friska matvanor. Att vara ensam är inte så bra, det gynnar iaf min störning har jag märkt.

Det första steget till att må bättre är att inse att något är fel, och det har du ju gjort…

Kan inte säga så mycket mer, utom massa styrkekramar! :)

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

 

Spruca
5/7/13, 9:51 PM
#3

Okej, ska försöka även om det är svårt… Tack för att ni svarade förresten<3

Spruca

 

petrizza
5/7/13, 9:55 PM
#4

vet att det är svårt, men du kommer klara det! <3

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

 

Spruca
5/7/13, 9:58 PM
#5

Tack, du anar inte hur mycket denna uppmuntran betyder för mig :)

Spruca

 

Kaiia
5/8/13, 9:40 AM
#6

Det är alltid bättre att prata om problemen, och tveka inte att skriva här! Lycka till med allt. Uppdatera gärna här om hur det går.

Kram! <3

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
Spruca
5/8/13, 10:43 PM
#7

Mår faktiskt bättre :) Har verkligen bestämt mig för att sluta klämma på magen hela tiden, och jag tror att det kan gå… <3

Spruca

 

Kaiia
5/8/13, 11:30 PM
#8

Envis är bra ;)

Så skönt att du känner dig bättre!

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Upp till toppen
Annons: