Behandling

Hur fan ska jag bli normal nu då?

2013-05-06 20:08 #0 av: Onslow

För ett par veckor sedan, en och en halv månad ungefär, såg jag en pro ana sida för första gången och inte fattade jag då vilket helvete det skulle bli, det gick så jävla fort allting.

Kändes som en sådan bra idé. Ät ingenting och så kan du få drömkroppen. Inga problem. 

6 veckor och så fort jag såg siffrorna på vågen minska var det som att jag var fast.

Det kan inte vara försent, men jag vet inte hur jag ska göra för att inte vara livrädd för varenda kalori och inte kräkas upp vad jag nu faktiskt får i mig. Det känns som att magen ska sprängas om jag äter mer än 300 kalorier om dagen.

Snälla, ni måste hjälpa mig, jag vill inte bli sjuk, ätstörningar måste vara ett rent helvete. Pro ana sidor kan gå och ta sig där solen aldrig skiner, jag vill inte bli sjuk, vill inte vill inte vill inte. Jag kan bli normal igen, måste kunna. 

Hur gör jag nu? Hur ska jag kunna äta igen när jag är livrädd för varje kalori? Det kan inte vara försent bara för att jag är påväg nedåt.

Anmäl
2013-05-07 11:00 #1 av: [Rabbitte]

Pro-ana sidor är djävulen på internet. De kan aldrig hjälpa någon som är sjuk; snarare göra dem sjukare. Jag kämpade med anorexi under 5 års tid jämte en svårinställd diabetes. Det tog nästan mitt liv.
Jag har träffat många sjuka genom åren, och en vän till mig kom över dessa sidor; hon såg det som en bantningsmetod, men det körde henne i botten. Hon blev riktigt illa och är inte frisk än. 

Om du känner att tänket tar över, att du fokuserar för mycket på mat så sök hjälp. Numret på vågen avgör inte om du hare n ätstörning eller inte, många vågar inte söka hjälp för att de anser sig inte "vara smala nog". Det finns inte, allt finns i huvudet. Ju längre man låter det gå, desto längre blir vägen tillbaka, för vissa finns inte en väg tillbaka. Ätstörningar kan ha en dödlig utgång. 

Snälla sök hjälp - det är du värd, och två är starkare än en!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.