Annons:
Etikettbehandling
Läst 1087 ggr
Mirrorglace
5/15/13, 12:45 PM

Familjebehandling?

Hej, kanske ska berätta lite om mej först.

Är en tjej på snart 15 som haft ätstörningar i flera år.

Dock förra  våren blev det mer åt anorexia hållet, och slutade med anorexi.

Har vart inlagd på en akutavdelning, men åkte därifrån efter någon vecka.

Nu ska jag tydligen bli inlagd på familjebehandling.

bo i lägenhet med min låtsas familj osv!

någon som gjort detta och vad ska jag göra?
problemet ligger inte bara i fixering vid mat, undervikt och svält.

även  att jag tar ut känslor genom maten och jag mår väldigt dåligt.

nu är det så att en av  anledningarna till min depression är familjen jag bor i.

har aldrig trivts och dem är rent av elaka mot mej, mina kompisar har reagerat oxå.

trots jag sagt till i flera år, har ingen gjorts. är bara så jävla trött på dem, och att "låsas" in tillsammans med dom kommer vara droppen!

behöver hjälp, och tack för att du läste^^

❤️

Annons:
villavägen
5/15/13, 3:34 PM
#1

Hej! Starkt av dej att skriva här! Oj vilken jobbig sits du är i, vet nästan inte vad jag kan ge för råd…. Du verkar ha signalerat redan att det inte känns okej i din "låtsas" familj och ingen har lyssnat, eller är det kanske det man gjort när de rekommenderat familjebehandling tänker jag? Jag har själv ingen större erfarenhet av familjebehandling, men familjesamtal brukar ofta ingå i behandling och det har jag varit med både när jag var sjuk i anorexi och senare bulimi. Spontant så förstår jag din panik för jag tyckte det var jobbigt! Nu är din situation annorlunda, på ditt inlägg så förstår jag att det inte är dina biologiska föräldrar. Mitt råd är: försök igen få någon professionell att lyssna på dej! Om inte annat under familjebehandlingen! (du får säkert även möjlighet till individuellt samtal). Att familjen är elak mot dej som du beskriver borde komma fram under en behandling tänker jag. Lycka till! Ylva

villavägen
5/15/13, 3:40 PM
#2

Vill tillägga att det på INGA grunder är okej att de behandlar dej dåligt! Om du är placerad tycker jag du ska ta upp det igen med din socialsekreterare! Förstår att det är nog jobbigt som det är med ätstörningen! Kram

Upp till toppen
Annons: