Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1022 ggr
~Miriel~
6/17/13, 9:40 PM

skriva av sig

Det känns som om jag bara behöver skriva av mig. Förr hade jag "kontroll" jag kunde skita i maten (enligt mig). På något konstigt sätt saknar jag den anorektiska siden den som hade "kontroll". Nu på senare tid har det mer och mer börjat övergå till hetsätning, det är som jag har matabstinens. Kräkas upp maten har jag aldrig kunnat göra ( tur?) men det leder till dagar då jag föröker sväla mig…

Jag är så pip trött på den här pip skiten! Jag vill leva och vara normal och veta när det räcker, när jag skall sluta äta. Hela mitt inre skriker efter hjälp men den enda hjälp jag har fått är sondmatning när jag var som sjukast.

Ätandet ligger på mig, det är tydligen min uppgift att hitta strategier för att äta( vilket inte alltid går så bra)… Senaste på hittet är att följa en färdigjord vegansk matplanerin, frågan är bara hur länge det kommer att hålla…

Ärligt talat så måste det finnas någon vård, eller???

Annons:
Kaiia
6/17/13, 11:11 PM
#1

Att följa en matplan lär ju hjälpa dig. Det du måste försöka inse är att det är OKEJ att äta, det är inget farligt, tvärt om.

Jag vet att det inte känns så, men erkänn att det ligger mer kontroll i att följa ett matschema än att få ångest för att man stoppat i sig en brödkant?

Du kan alltid köpa nåt nyttigt att äta om du vill hetsäta. Jag är helt frälst av smoothies, eftersom det tar sin lilla tid att mixa alla frukter, det smakar gott, känns nyttigt och tar sin lilla stund att äta upp. Det är mycket lättare att hålla sig borta från chips och kakor då.

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Upp till toppen
Annons: