Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 786 ggr
Pelle Långlös
2013-07-03 11:43

Nu är jag där igen

Börjat räkna kalorier igen. För varje dag som går minskar jag på kaloriintaget. Jag chockas över vissa produkter som ger ett så högt kaloriinnehåll. Lite smör på ca 5-6 gram ger 50 kcal. Inget mer smör eller bröd på ett långt tag. Jag vet att det inte är hälsosamt men jag klarar inte av att äta så mycket för jag mår jävla dåligt över det. Har slutat med godis och dricker en liten flaska läsk i veckan (förr 1,5 liter per kväll). Jag väger för mycket strax under hundra så jag behöver verkligen gå ner i vikt. Äcklas när andra äter och klarar inte av att gå ut och äta med någon. Ser jag kvinnor som är lite mulliga så tänker jag att jag aldrig nånsin skulle gå så där kortklädd med de där feta benen som dallrar. Jag skulle skämmas ihjäl mig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Kaiia
2013-07-03 18:08
#1

Om du är strax under hundra är det okej att gå ner. Det är också okej att stanna kvar där du är. Det som inte är okej är att svälta dig för att gå ner.

Det är svårt det där med kalorier. På ett sätt kanske det är bra och intressant, då man faktiskt vet exakt hur mycket man stoppar i sig, men det är också väldigt farligt. Det går lätt överstyr, och det blir ett problem när man sätter en övre gräns för vad man får äta. Man borde snarare sätta en undre gräns isåfall.

Det känns som att du behöver en rejäl boost med självförtroende. Försök tänk på vad som är bra med dig, istället för vad som är dåligt. Se gärna den här videon. Den handlar inte om mat, men om hur man kan ändra nåt litet för att i längden ändra det stora.

Om du verkligen vill gå ner så är det bättre att du hittar ett annat sätt än självsvält. Gå på en promenad varje dag istället, kanske till och med innan frukost (som du inte bör skippa). Jag gick ner mycket mer när jag var på ett läger en helg då vi var ute hela tiden, än när jag under flera veckor begränsade antalet kalorier jag åt. Man tappar mer, och mår bra under tiden man gör det, istället för att gå och vara hungrig och sur hela tiden.

Hoppas det går bra för dig nu… Uppdatera gärna :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Pelle Långlös
2013-07-03 19:02
#2

Tack för ditt svar. Ja jag är en sån som fastnar lätt i dåliga "ovanor". Tänk att siffror kan få en att må dåligt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: