Annons:
Läst 1204 ggr
hampann
7/8/13, 8:32 AM

Livsstil!

Hej, är en kille på 22 år & har anorexia. Jag trivs i min sjukdom och älskar att vara smal. Typiskt nog har mina föreldrar blivit så pass oroliga så de har tvångs inlagt mig på en ätstörningsklinik här i Malmö. Va fan ska jag göra? Nu kommer jag vara tvungen att äta upp mig. JAG VILL INTE. Vad ska jag göra? HJÄLP.

Annons:
Mooniq
7/8/13, 8:38 AM
#1

Nu har jag då inte någon ätstörning MEN om du är tvångsinlagd så är du inte smal -utan du är mager och kroppen tar enormt med stryk över att inte få i sig någon eller väldigt lite näring.

Du har din åsikt och jag antar att du står fast vid den - det blir då väldigt svårt att få dig att förstå skillnaden mellan smal och mager.

Jag hoppas i alla fall att du lyssnar på personalen runt dig och att du så småningom kan se skillnad själv på mager/smal. 

Lycka till ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

OlgaMaria
7/8/13, 8:43 AM
#2

Jag tycker du kan passa på att be någon läkare på kliniken förklara för dig alla risker med att leva med en ätstörning. Lyssna och fundera på det de säger. Om du ska leva som du gör kan det ha varit bra att lyssna på "den andra sidan" också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

villavägen
7/8/13, 5:40 PM
#3

Det kan vara så att man upplever sjukdomen positivt vissa perioder, särskilt näe man är ung. Men med åren kommer knappast något gott ur varken anorexi eller bulumi. Nedsatt hälsa både till kropp och själ. Känner personer som är 50 år och fortfarande sjuka. Dem jag känner önskar de tagit emot hjälp tidigare, nu bedöms de som obotliga kroniker, som det knappt satsas några resurser på. Samtliga jag känner har förutom usel kroppslig hälsa även socialt fattiga liv, få vänner, ingen familj, livskamrat eller barn. Skriver inte det här för att skrämmas utan för att ge exempel hur ett liv med ätstörning kan bli. Hoppas du finner din motivation till en sundare livsstil! Det är inte omöjligt! Jag känner igen mej, men har lyckligtvis tagit emot hjälp efter många års kamp. Lycka till!

wezlie
7/8/13, 7:17 PM
#4

Ett superbra tips till dig är att se på Demi Lovatos dokumentär "Stay Strong". Kan verka fjantigt att just se Demi Lovato. Men det är en dokumentär om ätstörningar som anorexi och bulimi. Jag själv får inspiration till att vara stark. Jag känner om Demi kan, kan jag. Det handlar om att hon blev inlagd på rehab och om hennes tankar. Det är nästan ett måste att se!

Kaiia
7/11/13, 4:05 PM
#5

Jag kan verkligen förstå att du tycker om det, men på ett sätt måste du ändå tänka efter… När man inte äter så bryts ens fett ner. Efter ett tag finns det inget fett kvar, och då börjar ens muskler brytas ner istället… En av musklerna är hjärtat. 

Många tror att det bara är överviktiga personen som löper större risk att få hjärt- och kärlsjukdomar osv, men det är inte sant. En underviktig person löper exakt samma risk…

Försök få dina ideal rätt. Du kan vara smal och snygg även utan att svälta dig och vara underviktig. Det är mycket bättre…

Hoppas du kan se det.. Lycka till!

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

SaaraE
8/9/13, 4:06 PM
#6

Så länge du inte är beredd att släppa det sjuka kommer andra att behöva tvinga dig till det, låter hårt men ofta är det sant.

En kamp mot svälten kan du bara förlora, antingen så dör du av ren svält eller så börjar du äta igen. Du kan aldrig vinna över den.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: