Annons:
Etikettanhörig-frågar
Läst 1483 ggr
Helenaw87
8/13/13, 2:05 AM

Orolig storasyster

Hej!
Anledningen att jag skriver här är för att jag är orolig för min lillasyster som har Anorexia.
Hon blir 20 i år och är på gränsen till tvångsinläggning.
Hon äter 2-3 ggr i veckan och då bara en macka eller något litet.
För övrigt dricker hon kaffe eller saft för att hålla sig uppe.
Hon går på en ätstörningsklinik i Kalmar men blir inte bättre.
hennes panik ångest har eskalerat sedan hon började på kliniken och ingen vill hjälpa henne med detta utan alla är låsta på maten men jag tror att om hon bara kan få hjälp med ångesten kan hon kanske ha en chans att bli bättre.

Hur kan jag hjälpa henne?
Hon är min enda syster och jag älskar henne och jag vill inte se henne må dåligt.
Jag skulle kunna göra vad som helst för att hon ska bli bra eller iaf bättre.. vill inte förlora henne!

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
Kaiia
8/13/13, 12:44 PM
#1

Jag förstår att det här måste vara jättetufft… Tyvärr måste man ju vara trött på sjukdomen själv för att man ska komma ifrån det i princip. Det bästa du kan göra för din syster är nog att prata med henne, mycket. Visa att du är där och stöttar och älskar henne!

Kanske att du kan hjälpa henne med att fixa mat? Kanske att ni träffas och äter lunch eller liknande. Det är rätt ofta lättare att äta samtidigt som nån annan äter. Försök inte få henne att äta stora mål, utan det är bättre att få henne att äta små mål oftare. Till att börja med kanske det räcker med att få henne att äta varje dag, till att sen öka på mängden.

Sen måste du ju komma ihåg att du inte kan ta hennes problem på dig. Du måste akta dig så du inte själv går under under ansvaret. Stötta henne så mycket du kan, men inte mer än så. Lycka till!

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Helenaw87
8/13/13, 12:56 PM
#2

TACK!!
Jag pratar med henne jämt.
Försöker få henne att äta varje dag men enbart det hon själv orkar.
Ibland går det och ibland går det åt skogen.
Hon bor ju i Kalmar och jag i Norrköping men jag åker dit så ofta jag kan.
Nu åkte jag dit för en vecka sen akut då hon hetsätit å sen kräkt upp allt å pga detta skurit sej sj djupt.
Gör jag tillräckligt?

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Kaiia
8/13/13, 1:22 PM
#3

Du gör så gott du kan, och du är jätteduktig! <3

Kanske att du kan hjälpa henne förbereda mat när du är hos henne? Det är så svårt att tänka själv med all ångest och ingen energi…

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Helenaw87
8/13/13, 1:28 PM
#4

Tack.
Ja det kan jag göra, jag gör vad som helst för att se henne må bättre

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Upp till toppen
Annons: