Annons:
Etikettmat-och-recept
Läst 1300 ggr
[TTT_TTT]
2013-09-03 20:16

Lite/mellan/mycket

Jag bara undrar.. 

Har gått från att svälta helt till att endast svälta på dagen och hetsäta på kvällen. Vilket såklart lätt till viktuppgång. 

Nu tänkte jag försöka ta lite och ofta och har gjort det i över 2 veckor nu + träning. 

Idag har jag ätit; 

2 Bananer

1 liten omelett (tre ägg) 

1 Lingongrova (med tre gurkskivor och smör) 

1 Kesella vanilj 

1 liten drick yoghurt  

+ en tablett Raspberry Ketone (har tagit det i 9 dagar)

Jag vill ju inte äta alldeles för lite så att det blir ohållbart som förut och inte för mycket så att jag går upp i vikt eller tappar kontrollen. 

Tips? jag börjar bli otålig..

Annons:
[TTT_TTT]
2013-09-03 20:36
#1

Någon?

Kourtney
2013-09-03 21:13
#2

Jag tycker det verkar för lite, speciellt om du tränar. I min behandling utgår vi från en matlista som ska motsvara det kroppen behöver. Jag står still i vikt om jag följer listan och om jag tränar lägger jag till ett mellanmål till. Kan se väldigt mycket ut. Jag bröt ihop första gången jag läste den för det kändes som om det var alldeles för mycket, men för mig funkar den faktiskt. Förbränningen kommer ju igång bättre också om man äter bra.

Frukost:
2 skivor bröd med smör, pålägg och grönsak. 1 glas Juice

Mellanmål:
1 skiva bröd med smör, pålägg och grönsak. 1 glas proviva/juice

Lunch:
Ex. 1 kycklingfilé, 1½ dl ris eller 3 stora potatisar, ½ dl sås och grönsaker. 
1 glas mellanmjölk. 1 frukt

Mellanmål:
1 skiva bröd med smör, pålägg och grönsak. 1 glas proviva/juice

Middag:
Ex. 1 kycklingfilé, 1½ dl ris eller 3 stora potatisar, ½ dl sås och grönsaker. 
1 glas mellanmjölk. 1 frukt

Kvällsmat:
1 skiva bröd med smör, pålägg och grönsak.
1 skiva knäckebröd med smör, pålägg och grönsak.
1 glas proviva/juice

Hoppas det kan vara till någon hjälp!
/Kourtney

Lindb
2013-10-14 20:04
#3

Jag är inne på samma dåliga rutin nu.. Svälter på dagen och äter allt på kvällen, för då kan man gå och lägga sig och glömma det. Äter man något på dagen måste man lida över skiten hela dagen. Tidigare åt jag normalt och ofta, vilket är riktigt bra för förbränningen. Man vet allting rent teoretiskt, men praktiskt är det mycket svårare..

Hoppas det går bra för dig! Skulle tipsa dig om att lägga till nötter i din kost också, bra fetter. :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Upp till toppen
Annons: