Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 971 ggr
Annisangel
9/4/13, 7:49 AM

Ber om er hjälp till en skrivelse!

Hej go vänner!! Jag håller på att skriva en text om min egen erfarenhet av ätstörning för att hålla ett litet anförande för elever som läser psykiatri på KOMVUX. Men för att få med mig alla viktiga bitar ber jag nu er att tänka hur ni skulle vilja bli bemötta av andra människor. Det är inte lätt att formulera när man är i skiten jag vet… Kanske bara ett ord om hur du skulle vilja bli bemött. Om vården var optimal hur skulle du vilja ha det då??? Fantisera och låt mig veta era tankar så jag skildrar den riktiga sidan av ätstörning som både du och jag vet handlar väldigt lite om mat…. Hjälp mig att slå hål på många myter om ätstörning en gång för alla!! Kram och ta hand om er!!! Annika

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
poetica
9/11/13, 10:33 PM
#1

Skriver på mobilen så det blir lite kort. Men tex: att folk ska sluta tro att man inte kan vara allvarligt sjuk om man inte är gravt underviktig. Att man inte är frisk bara för att man nått målvikten eller står stabilt på den vikt som är lagom. Att inte bli ifrågasatt, du är anorektiker, du äter väl inte glass! De kanske förutsätter att man inte vill smaka, vilket gör att man absolut inte vill smaka för att man då inte kan med. Eller att få höra att oj du valde ost idag istället för skinka! Jag skulle vilja bli behandlad som en vanlig människa, som om jag inte hade en ätstörning. Sen beror det ju på vilket stadie man är på, om man är dödssjuk så kanske det är svårt att behandla personen som vanligt, men jag tänker i friskhetsprocessen. Vården är jag jättenöjd med! Inget att anmärka på.

Annisangel
9/12/13, 5:42 AM
#2

Tusen tack för din kommentar poetica!!!! Hjälper otroligt mycket!!! Visst är det så att man vill bli sedd och tagen på allvar oavsett vikt. Vad skönt att du är nöjd med vården!! Tyvärr är det ju okunskapen hos människor som fäller kommentarerna som du nämnde. Det är mycket därför jag gör denna skrivelse till dessa elever som kommer och vill veta. Jag nämner inga namn utan bara att jag inhämtad en bredare kunskap från andra som har denna problematik. Kram!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Upp till toppen
Annons: