Annons:
Etikettbehandling
Läst 1948 ggr
SaaraE
10/19/13, 12:11 PM

ERFAREN AV ÄTSTÖRNINGSBEHANDLING? Hör gärna av dig

Jag tänker försöka sammanställa en artikel serie om olika behandlingar för ätstörningar. Det för att personer vars anhöriga undrar hur en behandling ser ut, kan vara svårt att få ur det av den som faktiskt är sjuk i familjen.

Artikeln ska även vara till för er som kanske funderar på hur det är att gå i någon form av behandling. Det kan vara lättare att läsa andras erfarenheter och vägen fram till det friska än att enbart höra det från vården sida.

Det jag tänkte skriva om är slutenvårdsbehandling (SCÄ, Capio, Mando osv.) så om du har varit där får du gärna höra av dig till oss! Även om du har gått behandling inom öppenvården (dagvård, dagsjukvård, ätträning). Syftet är att få fram hur de olika behandlingarna är uppbyggda och vad som är bra, eller i vissa fall vad som är mindre bra.

En viss behandling fungerar inte för alla, därför kan vi försöka finna så många bra saker som möjligt som kan inspirera andra till vård. 🙂

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
devour
10/26/13, 7:59 PM
#1

Capio slutenvård? Hur menar du nu? Deras heldygn eller? För det är ju ingen slutenvård.

Denna kommentar har tagits bort.
SaaraE
11/2/13, 11:49 AM
#3

Någon mer som vill dela med sig av sina erfarenheter? 🙂

Artikel nummer ett blev så här:

http://atstorningar.ifokus.se/articles/527006acce12c452fc0001b8-capio-anorexi-center-slutenvard-Stockholm

inget avancerat, bara ren information som kan hjälpa andra!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Kourtney
11/2/13, 12:57 PM
#4

Jag har erfarenheter från dagvård om du behöver information kring det :)

SaaraE
11/2/13, 2:08 PM
#5

#4 Jättegärna! Ju fler städer och olika former av behandling vi täcker in desto bättre! Skickar frågor till dig:)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: