Annons:
Etikettbehandling
Läst 1904 ggr
punkmusic
10/21/13, 11:56 PM

Spegel syndrom anorexia?

Vad gör man när man inte ser sitt riktiga jag i spegeln utan någon större? Man vet dock någonstans att det inte stämmer då kompisens jeans passar och hennes kropp är perfekt.

Annons:
SaaraE
10/22/13, 3:23 PM
#1

Bra fråga! Vad gör man? Vet du att det aldrig finns ett svar på den frågan, inte ett enda svar till alla. Utan många svar utspritt till många personer. Här nedan följer några.

  • Fundera på om du inte behöver hjälp av sjukvården, vårdcentralen, skolsyster eller liknande för att reda ut ditt sätt att se på dig själv.
  • Du kan försöka jobba med dig själv på egen hand och som du säger få "aha" upplevelser i vardagen, likt den med byxorna. Logiskt om man stannar upp en gång till och funderar.
  • Du måste bestämma dig för att om du vill bli frisk från dem tankarna. Det är bara du som kan göra det jobbet, med andras stöd.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

punkmusic
10/23/13, 5:04 PM
#2

#1 Tack så jätte mycket för de värdefulla tipsen jag ska absolut börja jobba med de frågorna :) 

Sen är inte det alla problem jag känner av men det känns som ett av de första att ta tag i för att sedan kunna gå vidare!

SaaraE
10/24/13, 5:39 PM
#3

Hoppas det går bra för dig:)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: