Annons:
Etikettmat-och-recept
Läst 2191 ggr
SaaraE
2013-10-30 11:22

De perfekta mellanmålet?

Vad har ni för favoritmellanmål 🙂?? lite tips för ide torka skadar aldrig!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
SaaraE
2013-10-30 11:25
#1

Jag själv är inne i en period av yoghurt. Går ju att variera med lite tjockare yoghurt med smak (för tillfället citron yoghurt) eller naturell yoghurt med müsli eller flingor:)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Josse5233
2014-01-08 01:03
#2

Jag älskar mandlar så en näve mandlar tar jag gärna till mellanmål :)

Ha en trevlig dag! 

SaaraE
2014-01-09 12:07
#3

Smootie är en annan goding;)

En banan blandat med mjölk och yoghurt eller Hallon/Blåbär med mjölk och kvarg är nog mina favoriter just nu. Det mättar under längre tid också!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Miliathy
2014-01-13 22:36
#4

naturell yoghurt med skivad banan, bär, valnötter och pumpakärnor är min favorit just nu!

när jag hade anorexi kunde jag inte äta en hel banan på en gång. jag var tvungen att dela den så det blev 50 kcal istället för 100. banan var alltså en sk "fearfood" för mig. HELT SJUKT!!! haha

missbeccson
2014-01-14 18:41
#5

Tips på mina favoritmellanmål

  • Knäckemackor med avokado och örtsalt
  • keso men äppelbitar och kanel
  • Turkisk yoghurt med apelsin/clementinskivor och solrosfrön
  • Smootie m vaniljyoghurt, bär och banan
  • Matigare blåbärsmuffins med havregryn
  • Koka gröt tillsammans med blåbär och kokos
  • Morotstavar med guaqemole eller tsatziki
  • Allbran med mjölk
  • Välling
  • Tunnbrödsrulle med Philadelphia (m smak) och skinka/kalkon
  • Kall risgrynsgröt :P
  • Scones m Philadelphia och björnbärsmarmelad
  • Chrunchymusli med fil
  • Jordgubbar med vaniljkesella

Ska jag forsättaa? :P

ida_plutt
2014-01-15 10:03
#6

jordgubbar och kesella låter gudoooomligt ❤️😍

Kram, kram ,kram Hjärta

Annons:
[babsaan]
2014-01-16 02:50
#7

#5 ååh så gott 😍

Jag rekomenderar faktiskt proteinbars,bara för att dom är så otroligt goda, lätta att äta och tja, helt enkelt toppen. Och keso (dom med nötter och torkad frukt) min absoluta fearfood har länge varit frukt, framförallt torkad. Bad mamma köpa en av varje, och GUD vad gott det var.

chokladbollen
2014-02-08 12:36
#8

Mina favoriter är helt klart fil/kvarg/yoghurt med lite frukt, nötter, frön eller musli. 

Även en fejk "äppelpaj". Ett rivet äpple som man lägger i en skål och blandar med kanel, mosar banan och lägger över det som ett täcke och som garnering lite blåbär eller andra bär. Vill man ha lite mer protein och fett i detta så kan man ju alltid lägga till lite yoghurt i äpple blandningen. 🤪

Lindb
2014-02-08 15:38
#9

Min nuvarande favorit är fruktsallad med hackade mandlar! Jag föredrar fruktsallad före smoothie då jag behöver och vill tugga för att verkligen bli mätt!

1/2 Äpple

1 Banan

1 Apelsin

1 Passionsfrukt

5 mandlar

Banan har också varit känsligt för min del, men nu jävlar äter jag en hel banan varje gång! Kroppen behöver det, jättemycket näring ju! Woop

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

SaaraE
2014-02-09 22:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Håller med om proteinbarsen. Även om jag inte tränar så äter jag sådana regelbundet på grund av att min övriga kosthållning innehåller för lite protein tillförsel åt kroppen. (Det är inte bra att överkonsumera protein så det kanske inte är något att rekomendera till någon som äter en väl balanserad kost och inte tränar överdrivet)

Min favorit är:

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: