Annons:
Etikettövrigt
Läst 1477 ggr
aldrigsmal
2013-11-11 00:47

Min Blogg

Hej, Tänkte dela med er av min blogg till er. 

Är 17 år och har ätstörning UNS sen 9 års ålder. 

Maten har alltid varit ett problem för mig, blev mobbad större delen av min barndom för jag åt så sakta och lite.. sen började jag äta snabbare och mer för att alla klagade på mig. Gick upp massa i vikt..

Blev mobbad för det, min pappa blev väldigt sjuk.. så då började jag i samband med det att svälta mig själv.

Nu efter alla dessa år försöker jag bryta mig fri från det helvetet som kontrollerat mitt liv alldeles för länge.

I min blogg skriver jag öppet om hur det faktiskt är att lida av en ätstörning. Berättar helt enkelt sanningen om hur jag faktiskt mår och känner.

Och att jag även har perioder där jag äter mindre, mår sämre trotts att jag försöker bli frisk. Och att det är okej att falla, bara man reser sig igen.

Den kan nog vara lite triggande, men det är inget medvetet. Notera att det är Min dagbok som jag har valt att skriva öppet för att låta andra faktiskt se min utveckling till ett bättre liv.

Jag pendlar just nu mellan bra ätande och mindre bra dagar och negativa tankar.

http://www.nattstad.se/aldrigsmal

Annons:
Lucifer Sam
2013-11-11 17:16
#1

Hej.

Hoppas att du kan komma vidare och om bloggen hjälper dig så är det givetvis bra. Du får självfallet utforma din blogg som du vill, men JA, den är ganska triggande för folk som har kvar en osund vision av hur en perfekt kropp ska se ut. Får jag fråga varför du har dessa thinspobilder om du vill komma bort ifrån det tänkandet? 

(en liten varning alltså till andra här på siten om ni vill undvika dylika bilder)

Shine On You Crazy Diamond

devour
2013-11-14 16:24
#2

Du skriver att din blogg kan trigga men att det är ditt liv. Men frågan är om det är så himla bra att länka till en blogg likt in på ett forum för de med ätstörnings problematik? Tyvärr så kan jag tycka att den inte passar in här.

Lindb
2013-11-15 00:15
#3

Jag håller med föregående talare. Bloggens upplägg är alldeles för "pro-ana" för att länkas till härinne, även om den samtidigt visar din kamp mot/med ätstörningen.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

aldrigsmal
2013-11-16 19:18
#4

Förstår ert tänk, men jag kan bekräfta att jag INTE är proana. Eller något i den stilen.

Utan att jag haft en period med återfall av flera utav mina missbruk och mått väldigt dåligt, med andra ord har även maten och mina sjukare tankar tagit över.

Hoppas ni förstår. 

Har även precis tagit upp maten med min behandlare på en annan enhet för andra problem, har även nyss en remiss till ABE, och börjat behandlats med medicin. 

devour
2013-11-16 19:31
#5

Ja det är väl bra att du aöker hjälp. Men din blogg, bilderna bl.a, de triggar. Även jag som inte brukar bry mig så mycket om bilder blor lite provocerad. Jag tipsar istället om www.soelas.se för bra läsning kring anorexi, livet och vägen tillbaka.

Upp till toppen
Annons: